بیمه رایگان مخصوص محرومان و مستضعفان است/حمایت‌ بیشتر از بیمه شدگان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در دیدار با استاندار البرز گفت: حدود ٢٧٠ میلیارد تومان در سال، توسط سازمان بیمه سلامت در این استان هزینه مى‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس طاهر موهبتى در دیدار با استاندار البرز :گفت سازمان بیمه سلامت، فعالیت‌هاى گسترده‌اى را آغاز کرده است. در استان البرز حدود ٤٥٠ هزار نفر تحت پوشش داریم که ٨٥ درصد آن‌ها رایگان هستند. سالانه حدود ٢٧٠ میلیارد تومان توسط سازمان بیمه سلامت در این استان هزینه مى‌شود که حدود ١٧ درصد درآمد از آن از درون استان تامین شده و بقیه توسط سازمان بیمه سلامت تامین مى شود.

وى در ادامه افزود: شرایط بهداشت و درمان در استان البرز مناسب است. تمام تلاش‌مان این است که با وجود شرایط اقتصادى کشور، حمایت‌هاى بیشترى از بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمت انجام شود.

مهندس موهبتى با بیان اینکه بیمه رایگان سلامت همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: البته بیمه رایگان مخصوص محرومان و مستضعفان است و تلاش مى‌کنیم محرومى در کشور نباشد که از حمایت بیمه سلامت محروم بماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت‌هاى خوبى از بیمه سلامت انجام داده و این موضوع جاى تشکر دارد.

مهندس موهبتى ادامه داد: در کرج، معوقه‌ای در بخش داروخانه ها از سال ٩٦ نداریم، اما ٣.٥ ماه در بخش دولتى بیمارستانى و ٥ ماه در بخش خصوصى بیمارستانى معوقه وجود دارد و امسال اولین سالى است که بیمارستان‌ها در فروردین خدمت ارائه کردند و ما در اردیبهشت ماه پرداختى آن‌ها را انجام دادیم.

وى با بیان این که درباره مدیریت منابع نیز کارهاى مناسبى انجام شده، افزود: استقرار سازمان الکترونیک و راهنماهاى بالینى نیز در سازمان بیمه سلامت به صورت جدی در حال انجام است.

همچنین محمدعلى نجفى، استاندار البرز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات سازمان بیمه سلامت، به تشریح وضعیت کلى بهداشت و درمان استان البرز پرداخت و گفت: استان البرز از لحاظ صنعت داروسازى نیز در شرایط مناسبى قرار دارد و وزیر بهداشت در چند ماه اخیر ۷ سفر به استان البرز داشت و از شرایط بهداشت و درمان استان بازدید کرد.

استاندار البرز در پایان با اشاره به اقدامات مناسب بهداشتی و درمانی به واسطه اجرای طرح تحول سلامت در این استان، گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ مشکلات زیادی در حوزه سلامت وجود داشت و اثرات بدی نیز بر بیماران گذاشته بود، اما اجرای طرح تحول سلامت توانست شرایط بهداشت و درمان کشور و استان البرز را متحول کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969282

وب گردی

وب گردی