کاوه پیشقدم: مهارت آموزی دانشجویان مهم ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: مهم‌‌ترین برنامه‌ سال تحصیلی جدید برگزاری دوره‌‌های مهارت آموزی برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که فضاهایی را به طور رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده تا محصولات خود را در دانشگاه به فروش برسانند.

دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دبیر هیات امنای استان فارس در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌‌‌های این دانشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی جدید هم زمان با ایام محرم است، فضای دانشگاه به احترام این ایام سیاه پوش شده و برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان ورودی با حفظ حرمت این ماه انجام خواهد شد همچنین برنامه‌های فرهنگی متنوعی در زمینه‌های مختلف داریم.

دبیر هیات امنای استان فارس افزود: در حال حاضر 25 شرکت فناور در استان داریم که زمینه توسعه فعالیت‌‌های علمی این شرکت‌‌‌ها در سال جدید فراهم شده، همچنین یک مرکز مشاوره در واحد شیراز راه اندازی کردیم که از مهرماه آماده ارائه خدمت به دانشجویان است.

وی درباره وضعیت خوابگاه‌‌ها در دانشگاه آزاد شیراز خاطر نشان کرد: خوابگاه‌‌ها زیر نظر شورای خوابگاه‌های استانداری است و حدود دوهزار نفر ظرفیت پذیرش برای دختران و پسران دارد اما بیشترین ظرفیت پذیرش متعلق به دانشجویان دختر است.

کاوه پیشقدم درباره وضعیت تعیین قیمت نهایی غذای دانشجویی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در تامین غذای دانشجویان با آن روبرو خواهیم شد، مشخص نبودن میزان افزایش قیمت غذای دانشجویی توسط پیمانکارها است که هنوز نرخ مشخصی را اعلام نکردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز یاد آورشد: یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌‌های سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد شیراز برگزاری دوره‌‌های مهارت آموزی برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که در کنار آن فضاهایی را در داخل دانشگاه به طور رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده تا محصولات خود را به فروش برسانند.

کاوه پیشقدم در پاسخ به سوال چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول هر دانشجو تا سال 1404 متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز قدم‌های محکمی در این راستا برداشته و دستاوردهای فراوانی در زمینه‌های مختلف داشته است تا جایی که بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد با دانشگاه‌‌‌های مطرح دولتی برابری می‌کند. تربیت دانشجویان با مهارت که بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانده و وارد بازار کارشوند، مهم ترین اقدام برای رسیدن به این هدف بزرگ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969302

وب گردی

وب گردی