۲۵ شهریور ماه، آغاز مراسم عزاداری دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

مراسم عزاداری هیات اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبایی در پنج شب دوم دهه نخست محرم درمسجد امام علی (ع) این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشجو؛ محمدرضا زندی یکتا، مسئول هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اباعبدالله الحسین نه فقط اعتقادی خاص برای یک گروه، که آرمانی برای تمام بشریت است. این که بخواهیم امام حسین را مربوط به قشر یا تفکری خاص کنیم، نشان این است که تنها از پیام عاشورا تصویری دیده ایم که فقط یک بعد دارد. حال آنکه قیام کربلا را باید از ابعاد گوناگونی دید.

زندی اضافه کرد: امسال شعار «باران کربلا به کویرت رسیده است» چراغ راه ما خواهد بود. این شعار در اصل سعی دارد جان خشکیده آدمی را با باران رحمت اباعبدالله الحسین آشنا کند.

وی تشریح کرد: در گزینش این شعار تلاش کرده ایم تا اصل وجودی محبت را در دل مخاطبانمان زنده کنیم. محبتی که هر روز و هرجا از جانب امام معصوم بر انسان عرضه می‌گردد و این ماییم که از آن غافلیم. این غفلت نه مربوط به یک فرد که در تمامی انسان‌ها و قشر‌ها و تفکر‌ها دیده می‌شود. پس دست گذاشتن روی نقطه تشابه تمام انسان‌ها می‌تواند در عین جذاب بودن، لفظ هیات را از قشری بودن خارج کند و درب را به روی هر تفکر، عقیده و اعتقادی باز کند. اعتقاداتی که شاید در تضاد باشند، اما توانسته اند گوهر محبت به امام را در خود حس کرده و به این عرصه وارد شوند.

مسئول هیات اصحاب عاشورایی افزود: دلیل گزینش این شعار و محتوا دربازه زمانی حاضر، ایجاد حس همدلی و انسجام میان قشر‌ها و تفکرات متفاوت جامعه است. تفکراتی که با توجه به هجمه‌ها و فشار‌های داخلی و خارجی تنها با همدلی و هم افزایی است که می‌توانند جامعه اسلامی را در عین تعدد آرا یکپارچه و یک صدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های این تشکل در دوماه محرم و صفرگفت : در این بازه زمانی سعی کرده ایم تا در کنار برگزاری برنامه عزاداری دهه اول محرم که امسال علاوه بر پنج شب منتهی به عاشورا، در ظهر عاشورا در محل مسجد دانشگاه برگزار می‌شود، برنامه‌های تدریجی و استمراری را در دستور کار خود قرار دهیم. این برنامه‌ها که سعی دارد با زبان هنر و فرهنگ قشر دانشجو را با خود همراه کند را می‌توان در برنامه‌های محیطی، برنامه‌های سالنی و دسته‌های عزاداری خلاصه کرد.

زندی یکتا با اشاره به سابقه هیات اصحاب عاشورایی در زمینه برنامه‌های مذهبی مهمی، چون بزرگترین اعتکاف دانشجویی، اظهار داشت: امیدواریم این هیات دانشجویی که تا امروز با تلاش‌های مخلصانه دانشجویان و الطاف اباعبدالله الحسین تا این جایگاه رسیده است، توفیق نوکری را استمرار بخشیده و از برکات آن بهره‌مند گردد.

شایان ذکر است، برنامه عزاداری هیات اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبایی در پنج شب دوم دهه نخست محرم و ظهر و شام عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین درستکار و نوای برادر بنی هاشمی در محل مسجد امام علی این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969304

وب گردی

وب گردی