آمریکا درگیر با چاقی مفرط است

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌د‌هد، بیش از 35 درصد از مردم 7 ایالت آمریکا به شدت دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌د‌هد، بیش از 35 درصد از مردم 7 ایالت آمریکا به شدت دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

براساس پژوهش‌ها، ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس، آیووا، لوئیزیانا، می سی سی پی، اوکلاهما و ویرجینیای غربی بیشترین نرخ چاقی در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

نتایج تحقیقات بیانگر آن است، نرخ چاقی بزرگسالان 45 تا 54 ساله دو برابر بیش از افراد 18 تا 24 سال است.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا با ارائه این آمار یادآور شدند، چاقی بیش از حد سلامت مردم را به خطر انداخته و نرخ بیماری‌های قلبی و عروقی را بیش از دو برابر افزایش داده است.

داده‌ها حاکی از آن است، این 7 ایالت درگیر با مشکل چاقی مفرط، بیشترین میزان ابتلا به دیابت را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

آمار منتشر شده نیز نشان داده است، مرگ و میر ناشی از تغذیه نامناسب و بی‌تحرکی ‪ 16/6‬درصد تمام مرگ‌ها را در آمریکا تشکیل می‌دهد و تقریبا با تلفات سیگار برابر است.

کارشناسان هشدار می‌دهند، کودکان چاق در معرض ابتلا به بیماری های کبدی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند.

مساله این است که هر آژانسی که بر سلامت عمومی تمرکز دارد باید از بحران چاقی نیز آگاهی داشته باشد و چاقی با خطرات جدی سلامت همراه است و کودکان چاق در معرض ابتلا به بیماری های کبدی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 969305

وب گردی

وب گردی