دفتر نمایندگی سازمان «آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن تعطیل شد

فشارهای سیاسی دولت ترامپ سرانجام به تعطیلی دفتر نمایندگی دیپلماتیک فلسطینی‌ها در پایتخت آمریکا منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، فشارهای سیاسی دولت ترامپ سرانجام به تعطیلی دفتر نمایندگی دیپلماتیک فلسطینی‌ها در پایتخت آمریکا منجر شد. مسئول دفتر سازمان «آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن از سیاست‌های دولت ترامپ در قبال بحران خاورمیانه انتقاد کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) در گزارشی که از واشنگتن ارسال کرده، از تعطیلی دفتر نمایندگی فلسطینیان در واشنگتن خبر داده است.

دولت آمریکا اعلام کرده که دفتر نمایندگی سازمان «آزادی‌بخش فلسطین» به علت عدم همکاری و تمایل این سازمان برای شرکت در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی تعطیل شده است.

این در حالی است که «حسام زملط»، مسئول دفتر نمایندگی فلسطینیان در واشنگتن، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «فیسبوک»، سیاست دولت ترامپ را «انتقام‌جویانه» و «تاسف‌بار» خوانده است.

تعطیلی دفتر نمایندگی سازمان «آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن در ادامه سیاست‌هایی است که ظرف ماه‌های گذشته از سوی دولت ترامپ در ارتباط با بحران خاورمیانه دنبال شده است.

انتقال ساختمان سفارت آمریکا از تل‌آویو به «بیت‌المقدس» و قطع کمک‌های مالی به فلسطینیان از جمله اقدامات دولت ترامپ است که باعث تیرگی مناسبات میان آمریکا و فلسطینیان شده است.

به دنبال انتقال سفارت آمریکا به «بیت‌المقدس» ، «محمود عباس»، رهبر تشکیلات خودگران فلسطینی، مناسبات دیپلماتیک با آمریکا را به حالت تعلیق در آورد.

سایت «اشپیگل آنلاین» نیز در گزارشی در همین رابطه به سخنان «حسام زملط » درباره فشارهای دولت آمریکا پرداخته و از جمله به نقل از او چنین نوشته است:«سیاست‌های آمریکا دو گزینه بیشتر در برابر فلسطینیان نمی‌نهد، یا آن‌ها باید از حقوق خود به‌‌عنوان ملت چشم پوشی کنند و یا این که قطع مناسبات خود با آمریکا را بپذیرند و فلسطینیان حقوق ملی خود را انتخاب کردند.»

رئیس دفتر نمایندگی سازمان «آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن در عین حال به حمایت میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا از حقوق فلسطینیان اشاره کرده و ابراز امیدواری کرده است که به‌زودی مناسبات تاریخی و خوب دولت آمریکا و فلسطینیان احیا شود.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (به‌اختصار ساف؛ به عربی: منظمة التحریر الفلسطینیة) کنفدراسیونی از احزاب فلسطینی است که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده و در بیشتر کشورهای جهان به عنوان نماینده رسمی مردم فلسطین شناخته می‌شود. سازمان آزادی‌بخش فلسطین از سال ۱۹۷۴ در سازمان ملل نیز عضویت دارد. ساف و دولت اسرائیل در سال ۱۹۹۳ به طور متقابل یکدیگر را به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969347

وب گردی

وب گردی