حبس جایگزین ؛ تبلیغ کالای ایرانی؛  برای دو محکوم در استان هرمزگان

رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس گفت: برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، دو متهم در استان هرمزگان به «تبلیغ کالای ایرانی» در پیام رسان‌های داخلی تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، محکوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز ،به نقل از اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان، در جهت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری دو بندرعباس دو جوان متهم به اخلال در نظم عمومی را به جای محکومیت به شش ماه زندان به «تبلیغ کالای ایرانی» در پیام رسان‌های داخلی تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، محکوم کرد.


مجتبی قهرمانی رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس در خصوص جزئیات این پرونده گفت: بر اساس اقاریر متهمین، بر‌ای هر یک از آن‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، کیفرخواستی مبنی بر اخلال در نظم عمومی صادر و پرونده به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو این شهرستان ارسال شد.
قهرمانی در ادامه افزود: پس از وصول و ارجاع به این شعبه با تعیین وقت رسیدگی هر یک از متهمان حاضر شدند و محاکمه علنی صورت گرفت.


وی یادآور شد: با توجه به متن کیفرخواست و اظهارات متهمان در دادسرا و دادگاه و ادله فنی موجود مبنی بر حضور آن‌ها در محل حادثه و ارتکاب اعمال مخل نظم عمومی، دادگاه، بزهکاری نامبردگان را محرز و مسلم دانست و به استناد قانون، آن‌ها را به تحمل شش ماه حبس محکوم کرد.


این مقام قضایی بیان داشت: همچنین با توجه به اعلام آمادگی این متهمان، به استناد مقررات به انجام ۵۴۰ ساعت خدمات آموزشی علمی و فرهنگی در حمایت از کالای ایرانی از طریق ایجاد کانال یا گروه در فضای مجازی محکوم شدند.


وی گفت: اجرای مفاد این حکم تحت نظارت کارشناسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان صورت می‌گیرد که جایگزین تحمل شش ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکومین شده است.


رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس همچنین اظهار داشت: با توجه به شاغل بودن متهمان، ارائه خدمات عمومی از سوی هر یک از آن‌ها بیش از ۴ ساعت در روز نخواهد بود و می‌بایست تمام مقررات و موازین فنی تعیین شده از سوی آن‌ها رعایت شود.


رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس در پایان گفت: این رأی در راستای استفاده از مجازات‌های اجتماعی، اجتناب از تحمیل آثار سوء زندان بر محکومین، هدفمند نمودن مجازات‌ها به نفع آن‌ها و جامعه، بازپروری بزهکار و اجتناب از جامعه گریزی آن‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969351

وب گردی

وب گردی