ساکنان یمن از گرسنگی به تغذیه از برگ درختان روی آورده اند

ساکنان شمال یمن برای مقابله با گرسنگی به تغذیه از برگ های درخت مو روی آورده اند.

به گزارش ایسکانیوز، به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بسیاری از خانواده ها در استان «حجه» برای تغذیه کودکان گرسنه خود به ناچار برگهای درخت مو را می جوشانند.

این در حالی است که کمکهای بین المللی ارسالی به یمن به دست خانواده هایی که بیشترین نیاز را به این کمکها دارند، نمی رسد.

«زهرا» نام نوزادی هفت ماهه است که پیش از این یک بار به دلیل سوءتغذیه شدید به درمانگاه منتقل شده است. وزن این نوزاد همچنان رو به کاهش است و دنده ها و استخوانهای او از زیر پوست دیده می شوند.

والدین «زهرا» به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانند بار دیگر او را به درمانگاه ببرند. این در حالی است که رئیس درمانگاه به والدین «زهرا» اطلاع داده است که این نوزاد در صورت عدم رسیدگی فوری جان خواهد باخت.

درمانگاه نزدیک محل زندگی والدین «زهرا» اخیرا شاهد مراجعه تعدادی زیادی از کودکانی بوده است که در مراحل آخر سوءتغذیه شدید به سر می بردند. این درمانگاه برق و کپسول اکسیژن ندارد. پزشک اطفال هم در این درمانگاه حضور ندارد.

رئیس این درمانگاه می گوید به طور میانگین هر هفته ۱۷ نفر که از سوءتغذیه شدید رنج می برند به این مرکز درمانی منتقل می شوند.

دلیل اصلی شرایط موجود در شمال یمن عدم کارایی نظام امدادرسانی به این کشور جنگ زده است. مقامات بین المللی اعلام کرده اند که در مورد شیوه پخش کمک ها در یمن تحقیق خواهند کرد.

مسئولان سازمان های فعال در امور بشردوستانه طی ماههای گذشته به دفعات هشدار داده بودند که گرسنگی در یمن به سرعت در حال گسترش است.

بنا به اعلام مقامات استان «حجه» تاکنون ۲۰ کودک طی سال جاری بر اثر گرسنگی در این استان جان باخته اند. این در حالی است که شمار واقعی جان باختگان احتمالا به دلیل عدم گزارش مرگ و میر کودکان از سوی خانواده ها بیشتر است.

آمار سازمان ملل متحد نشان می دهد شمار افرادی که در صورت عدم دریافت کمک جان خود را در یمن از دست خواهند داد به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می رسد.

این در حالی است که سازمان ملل هشدار می دهد که این آمار احتمالا به زودی با افزایش سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری به نزدیک به ۱۲ میلیون نفر خواهد رسید. کل جمعیت یمن ۲۹ میلیون نفر است.

استان «حجه» یمن طی ماههای گذشته به شدت از سوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان بمباران شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969357

وب گردی

وب گردی