پایان تولید انواع «فولکس واگن قورباغه‌ای»

شرکت خودروسازی «فولکس واگن» تصمیم قطعی گرفته است به تولید انواع خودروهای قورباغه‌ای خود پایان دهد. آخرین خودروی مدل «بیتل جدید» در سال ۲۰۱۹ تولید خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شرکت خودروسازی «فولکس واگن» سرانجام تصمیم گرفت به تولید خودروهای مدل قورباغه‌ای‌ خود پایان دهد. بخش آمریکای شرکت «فولکس واگن» اعلام کرد که آخرین تولید خودروی مدل «بیتل جدید» در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ در شهر «پوئبلاسیتی» در مکزیک تولید خواهد شد.

یکی از روسای شرکت «فولکس واگن» در ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۸) پایان تولید مدل قورباغه‌ای‌ این شرکت را اعلام کرده بود، اما از همان زمان همواره گفته می‌شد که تولید مشهورترین خودروی ساخت آلمان به نحوی ادامه خواهد یافت.

تولید نخستین فولکس واگن های قورباغه‌ای‌

«فردیناند پورشه» در سال ۱۹۳۴ مسئولیت تهیه خودرویی کم‌قیمت و کم‌هزینه را دریافت کرد و در تاریخ سوم ژوئیه سال ۱۹۳۵ میلادى اولین اتوموبیل «فولکس واگن» طرح او با قدرت ۲۲ اسب بخار به بازار آمد.

گفته می‌شود نام این خودرو که ابتدا آن را خودروی "KdF" می‌نامیدند در سال ۱۹۳۸ از مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" به کِفِر (Käfer) یا سوسک تبدیل شد. این خودرو اما در ایران به نام قورباغه‌ای مشهور است.

بزرگ‌ترین فعالیت «فردیناند پورشه» توسعه «فولکس واگن» قورباغه‌ای در دوران قدرت فاشیسم در آلمان بود، اما با پایان جنگ جهانی دوم مرکز تولید فولکس واگن‌های مدل قورباغه‌ای‌ برای فروش به خریداران خصوصی شروع به کار کرد.

پرفروش‌ترین خودروی جهان

فولکس واگن‌های قورباغه‌ای‌ تا ماه ژوئن سال ۲۰۰۲ میلادی با فروشی برابر ۵/ ۲۱ میلیون دستگاه پرفروش‌ترین خودروی جهان به حساب می‌آمدند. در این ماه «گلف» خودروی دیگر شرکت خودروسازی فولکس واگن، رکورد فروش فولکس واگن‌های قورباغه‌ای‌ را شکست.

تا سال ۲۰۰۳ میلادی همچنان مدل «فولکس واگن» قورباغه‌ای‌ تولید می‌شد. آخرین خودروی تولیدشده ۲۱ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۶۴ مین خودرو از این نوع بود که هم‌اکنون در مرکز شرکت خودروسازی «فولکس واگن» در شهر «وولفسبورگ» آلمان نگهداری می‌شود. البته این خودرو در سال‌های پایانی تنها در مکزیک و برزیل تولید می‌شد.

از سال ۱۹۹۸ کارخانه «فولکس واگن» مدل جدیدی را با طراحی مدرن به نام «بیتل جدید» (New Beetle) روانه بازار کرد. این خودرو از نظر ظاهری همچنان شباهت زیادی به نسخه اصلی فولکس واگن قورباغه‌ای داشت که «فردیناند پورشه» طراحی کرده بود، اما قیمت و میزان اسب بخار آن بسیار فراتر از نسخه اصلی بود.

اکنون تولید همین نسخه جدید «فولکس واگن» قورباغه‌ای «بیتل جدید» نیز قرار است در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ در شهر «پوئبلاسیتی» در مکزیک پایان یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969365

وب گردی

وب گردی