اخذ مجوز قطعی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از وزارت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از اخذ مجوز قطعی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اخذ مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای یک فضای آموزشی است که به منظور آموزش مهارت های ارتباطی، علمی و عملی، بالینی، معاینه فیزیکی با استفاده از وسایل کمک آموزشی و امکانات بالینی موجود به دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای با هدف توسعه رشته های مهارتی براساس آمایش سرزمین و استفاده از اعضای هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران راه اندازی و موفق به کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: ارتقاء مهارت های عملی و بالینی دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در مراکز حرفه ای از اهداف راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای است.

دکتر ابطحی تصریح کرد: ارائه دوره ها بر مبنای استانداردها و ضوابط ابلاغ شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، افزایش کارآمدی نیروی انسانی و توانمندسازی مهارت آموزان، استفاده از ظرفیت های کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر در نظام سلامت و کمک به جذب نیروی انسانی در بازار کار از مهمترین اهداف این مرکز در راستای حل مشکلات و نیازهای جامعه است.

وی افزود: این دوره ها منجر به کسب یا ارتقاء مهارت در یک موضع مستقل و یا در بخشی از وظایف حرفه ای مهارت آموز شده و همچنین سبب ایجاد توانمندی شغلی از طریق یادگیری مجموعه مهارت های مرتبط با یک حرفه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: اولین اقدام این دانشگاه با توجه به اخذ مجوز، تشکیل کارگروه هایی در 8 دانشکده است که مطابق با نیازها و رفع مشکلات موجود در جامعه به عنوان یک دانشگاه حل مسئله و نتایج آمایش سرزمینی برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه در آموزش علوم پزشکی و رشته های پیراپزشکی وظیفه آموزش مهارت های عملی و ارتباطی به دانشجویان بر عهده دانشگاه هاست، اظهار داشت: با در نظر گرفتن این مساله و با توجه به سرعت رشد تکنولوژی آموزشی و افزایش اهمیت ارزش های مطرح در اخلاق پزشکی در تمامی دنیا، ضرورت و اهمیت توسعه مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای بیش از پیش خودنمایی می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969416

وب گردی

وب گردی