نفت و گاز کارون ۸۲۰۰ میلیارد ریال پروژه زیست محیطی در حال اجرا دارد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: این شرکت افزون بر ۸۲۰۰ میلیارد ریال پروژه زیست محیطی در حال اجرا دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محسن دهان‌زاده در آیین بهره‌برداری از پروژه بهسوزی گازهای مشعل واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز که هفته گذشته برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های زیست محیطی شرکت کارون گفت: شرکت نفت و گاز کارون که عمده فعالیت‌های آن در مجاورت کلانشهر اهواز است، افزون بر ۸۲۰۰ میلیارد ریال پروژه در سه حوزه جلوگیری از آلایندگی‌های نفتی، جمع‌آوری پساب‌ها و جمع‌آوری گازهای همراه در حال اجرا دارد.

او تاکید کرد: هدف اصلی ما جمع‌آوری گازهای همراه در بلندمدت است، اما در کوتاه‌مدت پروژه‌های بهسوزی گازهای مشعل در واحدهای بهره‌برداری را اجرا کرده‌ایم.

دهان‌زاده افزود: پروژه بهسوزی گازهای مشعل واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز پس از ۲ سال هم اکنون راه‌اندازی شده و پروژه بهسوزی گازهای مشعل واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز با ۶۹ درصد پیشرفت در حال اجراست.

در این آیین، همچنین معاون مدیر تولید (بهینه‌سازی مصرف انرژی) شرکت مناطق نفت خیز جنوب درباره اهداف و دستاوردهای این پروژه اظهار کرد: این پروژه هم به لحاظ زیست محیطی و هم از نظر مسئولیت‌های اجتماعی برای این شرکت در اولویت جدی قرار داشت، به گونه‌ای که دست‌درکاران پروژه برای به ثمر نشستن آن، به مدت ۲ سال در شرایط بسیار سخت آب و هوایی کار و تلاش کردند.

حسین رجبعلی‌پور گفت: چنین پروژه‌ای برای نخستین بار در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا شد و طی آن سامانه خودکار روشن کردن مشعل نیز طراحی و ساخته شد که از ویژگی های مهم آن، برگشت هزینه‌های انجام شده در کمتر از یک ماه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969421

وب گردی

وب گردی