انتشار نتایج آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی تا عصر امروز

نتایج آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تا عصر امروز منتشر می شود.

به گزارش ایسکانیوز، نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال 97 تا عصر امروز 24 شهریور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.

گفتنی است آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال 97 در روزهای 20 و 21 اردیبهشت برگزار شد. 11 هزار و 145 نفر در این دوره از آزمون دکتری تخصصی ثبت نام کردند؛ از این تعداد 10 هزار و 661 نفر در دکتری تخصصی آموزشی و 484 در دکتری تخصصی پژوهشی ثبت نام کرده بودند.

این آزمون در زمان آزمون شفاهی دارای شرط مدرک زبان بود و برخی افراد که فاقد این شرط بودند، نتوانستند در این آزمون شرکت کنند، در نهایت تعداد 8 هزار و 611 نفر در دکتری آموزشی و 324 نفر در دکتری پژوهشی در آزمون کتبی شرکت کردند.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام حد نصاب آزمون ، 2 هزار و 566 نفر را برای مصاحبه دعوت شدند، از این تعداد 2 هزار و 472 نفر در دکتری تخصصی آموزشی و 94 نفر در دکتری تخصصی پژوهشی بودند.

گفتنی است ظرفیت نهایی پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ در مجموع، تعداد یک هزار و 851 نفر است که از این تعداد یک هزار و 470 نفر در دکتری تخصصی آموزشی و 381 نفر در دکتری تخصصی پژوهشی پذیرفته می شوند. پذیرش در دوره دکتری تخصصی نیز در 76 رشته و 60 مرکز آموزشی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969424

وب گردی

وب گردی