«نظریه‌های بنیادی و کاربست در مددکاری اجتماعی» منتشر شد

کتاب «رشد، تحول و رفتار بشر نظریه‌های بنیادی و کاربست در مددکاری اجتماعی» نوشته نیل و آلیستر گیبسون با ترجمه بهرام اصل‌فتاحی و فائزه پورپیغمبر، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به تازگی کتابی درباره راهنمای آموزشی و کاربردی برای دانشجویان رشته‌های مشاوره، مددکاری اجتماعی و روان‌شناسی را روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب موضوعات روان‌شناسی تحولی را تشریح می‌کند که پیرامون مسئله دلبستگی مطرح شده و در این رابطه ضمن شرح و توضیح تفصیلی نظریات بالبی و اینزورث، به بررسی انطباقی و انتقادی آن از دیدگاه‌های روان‌پویشی پرداخته است.

مباحث مطرح شده از چشم‌انداز روان تحلیل‌گری فرویدی و نظریه روانی اجتماعی اریکسون به چالش کشیده شده است. این کتاب به فهم مطالب و کاربردی کردن آن برای مربیان و مددکاران بسیار مفید فایده است.

مؤلف کتاب، آلیستر گیبسون پیش از این سمت ریاست یک بیمارستان را عهده‌دار بوده و در حرفه مددکاری اجتماعی مشغول به کار بود. وی در نهادهای متعدد مددکاری اجتماعی در شهرهای مختلفی فعالیت داشت و سال‌های بعد در دانشگاه رابرت گوردون به تدریس علم روان‌شناسی اشتغال داشت.

این نویسنده یکی از بنیان‌گذاران مرکز ترویج تحصیلات بین رشته‌ای بوده و سهم عمده‌ای در آموزش مددکاری تحصیلی، مددکاری سلامتی، مددکاری اجتماعی و برگزاری دوره‌های کارآموزی برای افسران پلیس داشته است. وی در زمینه تدریس رشد و رفتار انسان در سال 2009 مدرک کارشناسی افتخاری خود را در مقام راهنمای دوره‌های غیرحضوری مددکاری اجتماعی دریافت کرده است. همچنین نیل گیبسون دارای مدرک کارشناسی ارتباطات است و پیش از این در زمینه جهانگردی و رسانه فعالیت داشته است. وی در مراکز متعدد مراقبت از کودک و بزرگسال، معتادان و مدیریت سرپرستی خدمت کرده و اکنون یکی از اعضای گروه آموزش مددکاری اجتماعی در دانشگاه رابرت گوردون است.

کتاب «رشد، تحول و رفتار بشر نظریه‌های بنیادی و کاربست در مددکاری اجتماعی» اثر نیل و آلیستر گیبسون با ترجمه بهرام اصل‌فتاحی و فائزه پورپیغمبر در 373 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 2 هزار نسخه با قیمت 30 هزار تومان، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969465

وب گردی

وب گردی