شریعتمداری: 200 محدوده معدنی آماده واگذاری است

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: ایمیدرو سازمانی پیشرو در اقتصاد مقاومتی است. این امر به سبب عملکرد این سازمان در جلب مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری، افزایش فعالیت های اکتشافی و رشد ظرفیت های تولید ایجاد شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری که در جلسه مجمع عمومی سالانه ایمیدرو سخن می‌گفت، تصریح کرد: جذب سرمایه 8500 میلیارد تومانی در طرح‌های جدید،‌ راه اندازی 2.2 میلیارد دلار طرح در سال گذشته و رشد فعالیت‌های اکتشافی از جمله اقداماتی است که سبب شده ایمیدرو به عنوان سازمانی پیشتاز در جشنواره شهید رجایی انتخاب شود.

او ادامه داد: 80 درصد از برنامه ها و اقدامات اکتشافی ایمیدرو در مناطق کم برخوردار انجام شده که این امر زمینه مناسبی برای رشد اشتغال و رشد را در آن مناطق ایجاد کرده است.

200 محدوده جدید اکتشافی آماده واگذاری

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در این نشست خبر اعلام کرد: 200 محدوده اکتشافی جدید آماده واگذاری به بخش خصوصی است که از فردا این مهم آغاز می‌شود.

او ادامه داد: شرکت‌های واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه برای سرمایه‌گذاری و در اختیار گرفتن محدوده های جدید اقدام کنند.

شریعتمداری عمده ماده معدنی این محدوده ها را فلزی اعلام کرد و یادآور شد: محدوده های مورد نظر، علاوه بر 400 محدوده امید بخشی است که در گذشته توسط این سازمان، تحت عملیات اکتشافی قرار گرفته بود.

همچنین یادآور شد: ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و وزارت صنعت معدن و تجارت، عملیات اکتشافی را انجام داده اند که در تاریخ فعالیت‌های اکتشافی کشور بی‌سابقه است و رکوردی بی سابقه محسوب می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه چنین اقداماتی ایمیدرو را پیشتاز تمام سازمان های ملی کشور قرار داد، خاطر نشان کرد: این سازمان تحولاتی اساسی طی کرده که آثار رشد تولید،‌ سرمایه گذاری و صادرات نمایان شده و نتایج بخش هایی همچون اکتشاف در سال های آتی بیش از پیش نصیب حوزه معدن و صنایع معدنی می‌شود.

ایمیدرو؛ ‌تکیه گاه شرایط سخت

او ادامه داد: باید اذعان کرد که ایمیدرو یکی از سازمان‌های پیشتاز در اقتصاد مقاومتی است به طوری که ایران می تواند در شرایط سخت بدان تکیه کند.

به گفته شریعتمداری، فعالیت‌های ایمیدرو در حوزه های راهبری، توسعه و توانمندسازی بخش خصوصی طی سالیان اخیر رشد به سزایی یافته و به رغم اینکه هدف آن سازمان سودآوری نیست اما توانسته حقوق صاحبان سهام را افزایش دهد.

او تاکید کرد:‌ ایمیدرو در مسیر درستی قرار گرفته و از این بابت از آقای کرباسیان و همچنین مدیران،‌کارشناسان و سایر کارکنان تقدیر و تشکر دارم.

وزیرصمت ایمیدرو را یکی از تکیه‌گاه های اقتصادی ایران خواند و اظهار داشت: از تحولات اساسی در این سازمان، توجه به جوانگرایی است به طوری که طی سال‌های اخیر متوسط سن مدیران در این مجموعه به 42 سال رسیده است. از سوی دیگر این مدیران که اکنون مشغول انجام وظایف هستند، در آینده نیز قادرند مدیریت بنگاه های بزرگ و دستگاه های بالاتر را برعهده گیرند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه بدون نقشه راه نمی‌توان در این مسیر حرکت کرد، گفت: ایمیدرو بازوی کمکی وزارت صنعت معدن و تجارت در توسعه است و اخیرا نیز با نهایی کردن نقشه راه معدن و صنایع معدنی ایران،‌ مسیر حرکت و توسعه در این بخش را مشخص کرده است.

او تصریح کرد: در شرایطی که کشور تحت فشارهای نظام سلطه قرار دارد، توانسته رشد تولید و صادرات محصولات این بخش را عملی کند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به ظرفیت تولید 10 تن طلا و 90 میلیون تن سنگ آهن دست یابیم.

راه اندازی 11 هزار میلیارد تومان طرح تا پایان سال

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امسال رشد تولید در صنایع مس و آلومینیوم نیز به ثمر خواهد نشست، افزود: از ابتدای سال تاکنون 1400 میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف راه اندازی شده و تا پایان سال جاری نیز شاهد راه اندازی 11 هزار میلیارد تومانی طرح ها خواهیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969479

وب گردی

وب گردی