خیرین مدرسه ساز چه کسانی هستند و چه می کنند؟ + اینفوگرافی

با شروع سال تحصیلی و برگزاری نشست ها و جلسات، وضعیت فضاهای آموزشی ، تعداد مدارس و ظرفیت های کلاس های درسی مطرح می شود؛ اما علی‌رغم تلاش های مسئولان می بینیم که هنوز هم مشکل کمبود واحدهای آموزشی به وِیژه در استان تهران وجود دارد و در کنار همه مشکلات عده ای هم هستند که دغدغه‌شان ارتقای دانش، ساخت و تجهیز مدارس است و نامشان خیرین مدرسه ساز.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، دکتر محمدرضا‌ قربانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران معتقد است این گروه با عشق و علاقه همه تلاش خود را برای ارتقای سطح دانش در کشور با احداث و تجهیز مدارس انجام می دهند و ایمان دارند که تحولات، موفقیت و پیشرفت هر جامعه ای از مدرسه آغاز می شود.

قربانی می گوید: در پی موافقت وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۸ ، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با رعایت ضوابط قانونی نسبت به تاسیس و راه اندازی مجامع خیرین مدرسه ساز در استان های مختلف کشور اقدام کرد . متعاقب این موضوع مجمع خیرین مدرسه ساز تهران به صورت قانونی و رسمی و زیر نظر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با برگزاری مجمع عمومی و شناسایی اعضای هیات مدیره و بازرسان قانونی فعالیت خود را بر طبق اساسنامه مجمع آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این تشکل مردمی در اداره ثبت شرکت‌ها به شماره ۱۳۷۴۸ به ثبت رسیده و جایگاه قانونی دارد می گوید: تمامی ضوابط و شرایط حاکم بر این تشکیلات، اعم از برگزاری مجمع عمومی، ترکیب هیات امناء، انتخابات، انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان و سازوکارهای اداری و مالی ، تابع مقررات موجود و قوانین جاری کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که اهداف مجمع خیرین چیست؟ می گوید: کلیه فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران برطبق اساسنامه قانونی مجمع ، غیر انتفاعی است و شناسایی ، جذب و تکریم خیرین مدرسه ساز که علاقمند به ساخت مدارس جدید برای دانش آموزان هستند و یا با اهدای زمین برای ساخت مدارس و یا هدایای نقدی و یا اهدای تجهیزات و لوازم کمک آموزشی و یا سایر انواع مشارکت، متقاضی نقش آفرینی در این اقدام خداپسندانه هستند، از جمله اولویت ها و اهداف اصلی این تشکل مردمی است.
به گفته مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران، شناسایی و جذب انسان‌های نیکوکار و خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و در کنار آن تجلیل و تکریم این انسانهای بزرگ، به عنوان گامی اساسی برای توسعه نظام تعلیم و تربیت ، محور اصلی فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران را تشکیل می دهد.

قربانی درباره عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران می افزاید: در طول 11 سالی که از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران گذشته ، تا کنون بالغ بر ۷۰۰ واحد آموزشی که دارای بیش از ۷ هزار کلاس درس است ، به همت خیرین نیک اندیش مدرسه ساز احداث و به ادارات آموزش و پرورش استان تهران اهدای شده است.

امیر حسین علی بیگی

دکتر قربانی ادامه می دهد: تعهدات خیرین گرانقدر مدرسه ساز در طول سال‌های گذشته بیانگر روند رو به رشد مشارکت خیرین مدرسه ساز استان تهران در ساخت فضاهای آموزشی است.

اینفوگرافی بالا نشان دهنده بخشی از فعالیت های خیرین مدرسه ساز است.

آمارها چه می گویند؟

میزان تعهدات خیرین در جشنواره های سالیانه خیرین مدرسه ساز :


-اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران ( سال ۱۳۷۸ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۴۲ میلیارد ریال
- دومین جشنواره ( سال ۱۳۷۹ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۹۶ میلیارد ریال
- سومین جشنواره( سال ۱۳۸۰ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۱۴۶ میلیاردریال
-چهارمین جشنواره ( سال ۱۳۸۱ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۵۵ میلیاردریال
- پنجمین جشنواره( سال ۱۳۸۲ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۲۳۰ میلیاردریال
- ششمین جشنواره ( سال ۱۳۸۳ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۱۹۵ میلیاردریال
-هفتمین جشنواره ( سال ۱۳۸۴ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز: ۳۳۰ میلیارد ریال
-هشتمین جشنواره ( سال ۱۳۸۵ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۲۶۰ میلیارد ریال
- نهمین جشنواره ( سال ۱۳۸۶ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۲۸۲ میلیارد ریال
-دهمین جشنواره ( سال ۱۳۸۷ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۷۶۰ میلیارد ریال
- یازدهمین جشنواره ( سال ۱۳۸۸ ) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۹۲۰میلیارد ریال
-دوازدهمین جشنواره (سال ۱۳۸۹) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۱۱۰۰میلیارد ریال
-سیزدهمین جشنواره (سال ۱۳۹۰) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۲۲۰۰ میلیارد ریال
- چهاردهمین جشنواره (سال ۱۳۹۱) تعهدات خیرین مدرسه ساز :۲۲۴۰ میلیارد ریال
- پانزدهمین جشنواره (۱۳۹۲) تعهدات خیرین مدرسه ساز:۱۸۶۰ میلیارد ریال
- شانزدهمین جشنواره (1393)تعهدات خیرین مدرسه ساز:1750 میلیارد ریال
- هفدهمین جشنواره (1394) تعهدات خیرین مدرسه ساز:1060 میلیارد ریال
- هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران(1395) تعهدات خیرین مدرسه ساز:1180 میلیارد ریال

این اعداد نشان دهنده عزم خیرین و نیکوکارانی است که درس خواندن دانش آموزان و بالا رفتن سطح علم و دانش آنها را جدی گرفته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969490

وب گردی

وب گردی