کارگاه «میز خدمت الکترونیک» برای کارشناسان سینمایی استان ها برگزار شد

نشست آموزشی دو روزه کارشناسان سینمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با موضوع «میز خدمت الکترونیک» و با هدف ارتقای سطح دانش و آموزش همکاران استانی در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز از سازمان امورسینمایی، سمعی و بصری، در آغاز این نشست آموزشی ابوالفضل مردانلو مدیر کل برنامه و بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی اعلام کرد: در راستای اجرای توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی مبتنی بر تکریم ارباب رجوع و افزایش بهره وری و تسهیل امور، تعداد مجوز های صادره سازمان سینمایی از 21 مورد در قالب 9 مجوز تجمیع شده که از این تعداد 8 مجوز به صورت الکترونیکی به مراجعین ارائه می شود.

وی افزود: با توجه به ایجاد امکان دسترسی به سامانه های صدور مجوز در استان ها و تفویض اختیارات به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی، نشست آموزشی برای مسئولین سینمایی این ادارات کل برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، سازمان امور سینمایی در راستای توسعه دولت الکترونیک، اقدام به هوشمند سازی مجوز های صادره و تجمیع آنها با عنوان «میز خدمت الکترونیک»کرده است و این مهم با هدف تحقق دولت الکترونیک و تحقق مدیریت هوشمند فرهنگی در سینما و ارتقای کیفیت خدمات کشوری در حوزه سینما و ارائه خدمات مناسب در حد و شان فعالان سینما در حال انجام است و در همین راستا بخشی از وظایف قانونی در این بخش با تفویض اختیار به استان ها واگذار شده است.

در این نشست نحوه کار سامانه های « آموزشگاه های آزاد سینمایی»، «موسسات سینمایی و غیر سینمایی»، «مراکز فنی»، «سالن های سینما » و «نمایش خانگی» در قالب کلاس های آموزشی به کارشناسان حاضر ارائه شد.

در مراسم پایانی این نشست دو روزه آموزشی ، رمضانعلی حیدری خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و همچنین گرامی داشت روز ملی سینما با اشاره به اینکه فعالیت های سینمایی در استان ها جدی‌تر از گذشته و با پیشرفت قابل ملاحظه در حال انجام است ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش های سینمایی در ادارات کل، سینما در استان ها به شأن و جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

این مدیر سینمایی خاطر نشان کرد: از زمستان سال گذشته بحث دولت الکترونیک در سازمان سینمایی به عنوان یک طرح محوری با جدیت دنبال شده است و گام نخست آن در تمرکز و صدور مجوزهای سینمایی بود که کلیه مجوزها ذیل این طرح لحاظ شد و بر اساس برنامه زمان بندی شده خرداد ماه سال‌جاری در تمام بخش های حاکمیتی سینما که منجر به صدور مجوز برای فعالان و متقاضیان این عرصه می شد به مرحله نهایی رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه افزود: موفق شدیم با گذر از مراحل آزمایشی طرح و رفع نقاط ضعف و تامین نیازهای جدید از این بستر استفاده کنیم و به نوعی فارغ از زمان و مکان، تمام نیاز های حوزه فعالیت‌های دولتی سینما که منجر به صدور مجوز می شود را از بستر اینترنت و به صورت مجازی خدمات رسانی کنیم تا نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک همکاران استانی بتوانیم تمامی تکالیف و ماموریت های سازمانی را مبتنی بر این سامانه های راه اندازی شده در سطح کشور انجام دهیم.

در پایان حیدری خلیلی اعلام کرد: در آینده نزدیک تمامی خدمات دولتی سینمایی با استفاده از ظرفیت مجازی و از طریق سامانه های طراحی شده به عنوان میز خدمت الکترونیکی سازمان سینمایی صورت می گیرد و امیدواریم به آن درجه و ظرفیت برسیم که خدمات ما به صورت روان و آسان ارائه و رضایت مطلوب از مخاطبان و متقاضیان حاصل شود.

شایان ذکر است در کارگاه های مختلف این نشست دو روزه، مدیران کل حوزه های تخصصی سازمان سینمایی، محمد حسین فرج، علیرضا صدرالدینی، محمد رضا فرجی و حسین پارسایی با طرح مطالبی پیرامون حوزه های تخصصی خود، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969498

وب گردی

وب گردی