تعرض و هتاکی به پزشکان در حال خدمت پیگیری قضایی می شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پی تعرض به یکی از پزشکان شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، از پیگیری این موضوع خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رییسی ضمن تقبیح اقدام ضرب و شتم یکی از پزشکان شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر که در چند روز گذشته روی داد افزود: کوچکترین تعرض به پزشکان مشغول خدمت به مردم از سوی هر فرد و دارای هر جایگاه اجتماعی پیگرد قانونی دارد و نمی بایست از اینگونه موارد چشم پوشی کرد.

وی گفت: از سوی دیگر تکریم ارباب رجوع و بیماران جزء اصول اولیه و اولویت دار نظام سلامت است که همواره مورد تاکید است، هرگونه اعتراض و شکایت می بایست ازطریق مجاری قانونی پیگیری و دنبال شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پزشکان شبکه های و درمان در سراسر کشور و تا محروم ترین مناطق در حال خدمت به آحاد ملت هستند و هرگونه بی احترامی و هتاکی به ایشان بر خلاف حقوق شهروندی و قوانین جاری کشور است.

کوچکترین تعرض به پزشکان مشغول خدمت به مردم از سوی هر فرد و دارای هر جایگاه اجتماعی پیگرد قانونی دارد و نمی بایست از اینگونه موارد چشم پوشی کرد



دکتر رئیسی افزود: همه افراد در برابر قانون یکسان هستند و هیچ فردی با توجه به هر جایگاه اجتماعی که دارد اجازه بر هم زدن نظم و ضرب و شتم نیروهای خدمت رسان به ملت را ندارد.

دکتر رییسی در پایان اظهار داشت: برای پایان دادن به چنین بی حرمتی هایی یقینا موضوع از سوی مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، در پی رخ دادن این واقعه بلافاصله معاون بهداشت وزارت بهداشت در تماس تلفنی با مسئولان استانداری بوشهر و رییس دانشگاه علوم پزشکی خواستار بررسی و تحقیق کامل موضوع تا حصول نتیجه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969537

وب گردی

وب گردی