بودجه آموزش عالی آمریکا صرف جنگ افزارها می شود

کنگره ایالات متحده اعلام کرده که از افزایش بودجه فدرال در بخش آموزش عالی حمایت می کند. این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا بیشترین بودجه فدرال را برای بخش های نظامی، ساخت دیوار مکزیک و فشار وارد کردن به کشورهای دیگر تخصیص داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کنگره آمریکا به رهبری جمهوری خواهان، برای سال دوم، خواستار افزایش بودجه فدرال برای دانشگاه ها و دانشجویان شد.

رهبران کنگره ایالات متحده بر سر بودجه آموزش عالی در سال مالی آینده به توافق هایی رسیده اند که شامل افزایش کمک های مالی به دانشجویان کم درآمد و هزینه های تحقیقات دانشگاهی است.

این در حالیست که آمریکایی ها بیشترین بودجه را صرف سرمایه گذاری نظامی می کنند و رئیس جمهور این کشور برای سال مالی 2019 خواستار افزایش بودجه بخش نظامی و ساخت دیوار مرزی با مکزیک شده است.

آمریکا حدود ۱.۸ تریلیون دلار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ برای جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کرده است؛ اما به نظر می رسد شرایط برای دانشجویان داخل این کشور به گونه‌ای است که جمهوری خواهان را مجبور کرده تا با مقاومت در برابر این سیاست ترامپ به دنبال افزایش بودجه برای آموزش عالی باشند.

بودجه در نظر گرفته شده در سیستم پل گرانت «Pell Grant» از 6.095 دلار به 6.195 دلار افزایش یافته است که از سال تحصیلی بعدی اعمال خواهد شد.

پلات گرنت نوعی یارانه است که دولت فدرال ایالات متحده برای دانشجویان نیازمند فراهم می کند. کمک های مالی Pell توسط قانون تحصیلات عالی در سال 1965 ایجاد شد. این کمک های مالی فدرال نیازی به بازپرداخت ندارد.

گوشه ای از این افزایش بودجه (بیش از 39 میلیارد دلار) برای موسسات ملی بهداشت که بزرگ‌ترین تامین کننده هزینه تحقیق دانشگاهی هستند، در نظر گرفته شده است.

علاوه بر همه این بودجه ها، برای سال مالی 2019 بودجه های مربوط به کالج ها در مقایسه با سال قبل از آن افزایش خواهد یافت که برای موسساتی که از دانشجویان اقلیت پشتیبانی می کنند، حدود 1 درصد افزایش خواهد یافت.

این طرح برای سال مالی فدرال که از 1 اکتبر آغاز می شود ارائه شده و بعد از تایید کنگره و سنا باید به تایید رئیس جمهوری آمریکا برسد.

دونالد ترامپ برای دو سال متوالی افزایش بودجه برای کالج ها را رد کرده و به دنبال اعمال سیاست های خود و صرف این هزینه ها برای وارد کردن فشارها به کشورهایی مانند کره شمالی، ایران، ونزوئلا و آتش افروزی در خاورمیانه است.

اکنون این ایده ها تا حد زیادی توسط کنگره و صد البته از سوی جمهوری خواهان تغییر یافته است.

پیش از این جمهوری خواهان از سیاست های ترامپ در این زمینه حمایت می کردند؛ اما به نظر می رسد با شرایط به وجود آمده کنونی آن ها هم سعی دارند تا در این زمینه با دموکرات ها همراه شوند.

سیاست های ترامپ در مورد دانشجویان ایالات متحده بسیاری را با مشکل مواجه کرده است. پیش از این تصمیمات، وی در مورد لغو قانون داکا «که بخشی از آن حمایت تحصیلی از افرادی بود که در کودکی به آمریکا رفته اند» ستون های تحصیلی را برای دانشجویان به لرزه در آورد.

ترامپ همچنین با منع ورود شهروندان برخی کشورها از جمله ایران به آمریکا، زمینه را برای سردرگمی دانشجویان و افزایش فشار بر آن ها فراهم نمود.

اکنون هم که با سیاست های جنگ افروزانه و فشار، سعی در صرف هزینه در این زمینه و جبران کسری بودجه از طریق وضع تعرفه به کالاهای وارداتی و قطع کمک های مالی به کشورهایی چون پاکستان سوریه و فلسطین دارد.

حال با شروع سال مالی از 1 اکتبر، بودجه های مذکور تخصیص خواهد یافت، با این وجود، نمایندگان مجلس و سنا، در مورد بررسی جنبه های غیرقانونی بودجه فدرال تا 7 دسامبر، به مذاکرات خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969589

وب گردی

وب گردی