تعداد مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 1400 دو برابر می شود

دکتر منظری توکلی از افزایش مدارس سما کشور به 1000 مدرسه تا سال 1400 خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا منظری توکلی با اشاره به فعالیت 120 آموزشکده سما در کشور، گفت: 86 هزار و 974 دانشجو در این آموزشکده‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین از فعالیت 577 مدرسه سما در کشور خبر داد و گفت: طبق هدف گذاری انجام شده تا سال 1400 تعداد این مدارس را به هزار مدرسه افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان سما تاکید کرد: برای سال جاری نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته 241 مدرسه را به تعداد مدارس سما اضافه می کنیم که تاکنون 186 مورد راه اندازی شده و تا ابتدای سال تحصیلی جدید 15 مورد دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی بابیان اینکه درکنار توسعه کمی، توسعه کیفی نیز در سازمان سما کشور مورد تاکید قرار دارد، گفت: این موضوع به ویژه در تقویت حوزه های پرورشی و فرهنگی مدنظر است. در گردهمایی اخیر که با حضور 74 مدیر مدرسه سما کشور برگزار شد، سیاست های جدید سما کشور را به این مدیران ابلاغ و کارگاه هایی را نیز در این رابطه برگزار کردیم.

دکتر منظری توکلی به اهمیت و جایگاه آموزش های مهارتی در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: از آنجا که تربیت نیروی تکنیسین ماهر از مهمترین رسالت های سازمان سما در کشور است، 75 درصد از آموزش در آموزشکده های تحت پوشش خود را مبتنی بر آموزش های مهارتی قرار داده ایم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دو روزه یادواره شهدا و گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی سما کشور در کرمانشاه، عنوان کرد: پس از انتصاب ریاست جدید هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به مسائل فرهنگی در سرلوحه فعالیت های این دانشگاه قرار گرفت.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما تصریح کرد: در این راستا از اسفندماه سال گذشته فراخوانی به منظور شناسایی تعداد خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران مراکز سما کشور اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات به‌دست آمده از این فراخوان مجموعه سما کشور 465 خانواده شهید، جانباز و ایثارگر دارد، افزود: همچنین تاکنون 13 شهید مدافع حرم از دانشجویان آموزشکده های سما کشور تقدیم انقلاب و اسلام شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 969606

وب گردی

وب گردی