ولایتی: با اعتماد به نفس در برابر تمام تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب، گفت: تحریم کشورهای غربی علیه ایران نشان داد که هرچقدر فشار تحریم‌ها بیشتر باشد، ایرانی‌ها موفق‌تر می‌شوند، ما با اعتماد به نفس و حفظ استقلال در برابر تمام تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه کارگاه آموزشی فرهنگی و پژوهشی ویژه دستیاران تخصصی بالینی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آینده بازار کار پزشکان در ایران، اظهار داشت: پزشک شخصیتی مورد احترام میان مردم است و کلمه بازار کار در شأن او نیست باید کاری کنیم تا مهم‌ترین سرمایه‌ پزشکی که همان رابطه میان طبیب و بیمار است، خدشه‌دار نشود.

وی درباره تاثیر تحریم بر بازار دارو افزود: تجربه ثابت کرده است که هر گاه به خود متکی بوده‌ایم با اعتماد به نفس توانسته‌ایم دست به اقدامات بزرگی بزنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه داد: بهترین مثال در این حوزه تجهیزات دفاعی است که از ابتدای انقلاب تا به امروز غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به تجهیزات دفاعی ایران لطمه وارد کنند و با ساز و کارهای مختلف کاری کرده‌اند تا تجهیزات دفاعی به دست ایرانیان نرسد؛ اما در محرومیت توانسته‌ایم موفقیت‌های بسیاری را کسب کنیم و امروز جزو 10 قدرت برتر جهان هستیم.

ولایتی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌های علمی با اعتماد به نفس می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم، تصریح کرد: با اعتماد به نفس در همه حوزه‌ها می‌توانیم رشد خوبی داشته باشیم، البته نباید خود را از انتقال تکنولوژی‌ هم محروم کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به تحریم‌ها خاطر نشان کرد: تحریم کشورهای غربی علیه ایران نشان داد که هر چقدر فشار تحریم‌ها بیشتر باشد، ایرانی‌ها موفق‌تر می‌شوند، ما با اعتماد به نفس و حفظ استقلال در برابر تمام تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مبنای ساخت تجهیزات خودکفایی است، گفت: موضوع مهم این است که باید از امکاناتی که دیگران به وجود آورده‌اند استفاده کنیم؛ اما با خودکفایی و اعتماد به نفس است که کشور پیشرفت می‌کند، ساخت دستگاه‌های مختلف فناوری بیشتری از تجهیزات هسته‌ای نمی‌خواهد.

ولایتی در پایان درباره داروهای ضد آسم و ضد سل اذعان داشت: امروز در مرحله‌ای ایستاده‌ایم که خود می‌توانیم داروهای ضد آسم و ضد سل را بسازیم و در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969619

وب گردی

وب گردی