10 درصد هدررفت آب روستاهای استان تهران مربوط به انشعابات غیرمجاز است

مدیرعامل شرکت آبفار استان تهران با اشاره به شناسایی 25 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان تهران، گفت: از حدود 38.4 درصد پرت آب روستاهای استان بیش از 10 درصد مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا پوررجب با اشاره به وجود 412 روستا در استان تهران گفت: در این روستاها حدود 178 هزار انشعاب در کاربری‌های مختلف خانگی، غیرخانگی، صنایع و... وجود دارد. از سال 94 آمایشی در تمامی روستاهای استان برای انشعابات و کاربری‌های مختلف آن‌ها صورت گرفته است که متاسفانه در همان شش ماهه نخست این آمایش حدود 25 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و پلاک‌کوبی شد.

او با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 12 هزار مورد از این انشعابات مجاز شده است، عنوان کرد: بخشی از این انشعابات نیز به دلیل وارد کردن خسارت به شبکه‌های آبرسانی روستایی و نیز عدم تهیه کنتور به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. مسلما اگر برداتش غیرمجاز آب به همین منوال ادامه پیدا کند امکان آلودگی آب نیز وجود دارد.

پوررجب با اشاره به اینکه در حال هدررفت آب در روستاهای استان تهران به 38.4 درصد رسیده است، اظهار کرد: از این هدررفت‌ها ظاهری و بخش دیگری از آن به صورت واقعی است که در بخش پرت واقعی هدررفت آب ناشی از اتفاقاتی همچون شکستگی‌ها، سرریز مخازن و... به 14.8 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان تهران افزود: در استان تهران بخش زیادی از هدررفت آب مربوط به پرت ظاهری است که عواملی همچون انشعابات غیرمجاز، دقت در کنتورها و نیز روستاهای بدون کنتور در این بخش سهمی بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: از میان 19.7 درصد پرت ظاهری حدود 10 درصد هدررفت آب مربوط به انشعابات غیرمجاز است و بخش اعظمی از هدررفت مربوط به این بخش است و باید تا انتهای برنامه ششم توسعه آن را سامان‌دهی کنیم.

پوررجب با بیان اینکه 99 درصد از روستاهای استان تهران تحت پوشش شرکت آبفار هستند، گفت: هم اکنون 59 روستای غیرپوشش وجود دارد که درصددیم تا انتهای برنامه ششم توسعه نیز تمامی این روستاها را تحت پوشش خود قرار بدهیم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان تهران با تاکید بر اینکه تمامی آب مورد نیاز روستاهای استان از طریق منابع سفره‌های زیرزمینی تامین‌ می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر 354 حلقه چاه با ظرفیت سه هزار لیتر بر ثانیه وظیفه آبرسانی به روستاهای استان از طریق دو هزار کیلومتر شبکه توزیع را بر عهده دارند.

او افزود: به منظور ارتقای کیفیت آب برای اولین بار با همکاری شرکت‌های دانش بنیان از روش تصفیه نانو در مجتمع آبرسانی شهید تهرانی به حجم سه هزار و 500 مترمکعب در شبانه‌روز استفاده کرده‌ایم که درصددیم تا دو ماه دیگر یک سیستم دیگر نیز برای روستای گلحصار پیاده‌سازی کنیم تا شاهد ارائه آب با کیفیت بسیار مناسب برای این منطقه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969664

وب گردی

وب گردی