در آینده، اروپایی ها نسبت به دیگر مردم جهان کمتر عمر می کنند

مصرف گسترده مشروبات الکلی توسط مردم اروپا از یک سو و افزایش استعمال دخانیات توسط انها از سوی دیگر در آینده موجب خواهد شد تا اروپایی ها در مقایسه با دیگر مردم جهان چندان عمر نکنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در حال حاضر امید به زندگی اروپائیان به علت برخی ابتکار عمل ها و پیشرفت های پزشکی به 77 سال می رسد، اما این روند در آینده تغییر می کند.

مصرف گسترده مشروبات الکلی توسط مردم اروپا از یک سو و افزایش استعمال دخانیات توسط آنها از سوی دیگر در آینده موجب خواهد شد تا اروپایی ها در مقایسه با دیگر مردم جهان چندان عمر نکنند.

یکی دیگر از دلائل کاهش عمر مردم اروپا چاقی و اضافه وزن است که به دلیل عادات بد تغذیه ای در حال رخ دادن است. بر اساس بررسی های سازمان بهداشت جهانی، اروپایی ها در مقایسه با 5 سال قبل یک سال بیشتر عمر می کنند.

در همین حال اگر چه مرگ و میر ناشی از ابتلا به انواع سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی رو به کاهش است، اما سبک زندگی ناسالم اروپایی ها تمامی این موارد را تحت الشعاع قرار می دهد.

بررسی های سازمان بهداشت جهانی حاکی است که متوسط طول عمر اروپایی ها از 77.8 سال بیشتر نخواهد شد و مصرف گسترده و جدی سیگار و الکل در کنار صرف مشروبات الکلی در آینده مشکلات جدی برای مردم این قاره ایجاد می کند.

همچنین در حال حاضر بیش از نیمی از اروپایی ها اضافه وزن داشته یا چاق هستند که همین مساله سلامت آنها را به خطر می اندازد.

هم اکنون بیشترین امید به زندگی در قاره اروپا مربوط به کشور لوکزامبورگ با 83 سال و کمترین میزان امید به زندگی در این قاره مربوط به مولداوی با 72 سال است. زنان هم در قاره سبز 6.6 سال بیشتر از مردان عمر می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969682

وب گردی

وب گردی