به ازای هر ۲۵ دانشجو یک عضو هیات علمی جذب شوند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند در قالب فراخوان به ازای هر ۲۵ دانشجو یک عضو هیات علمی را جذب کنند.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌های کشور تخصیص یافته است، اظهار داشت: این در حالی است که در ۶ ماهه نخست هر ساله ۵۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها تخصیص می‌یافت و انتظار داریم با توجه به قول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات دانشگاه‌ها ۸ هزار میلیارد تومان بوده که درصد آن تحقق یافته و نیاز است که تا پایان شهریورماه حداقل به ۵۰ درصد ارتقا یابد؛ افزود: در بخش اعتبارات عمرانی ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته و مشکلی نداریم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به جذب هیات علمی در دانشگاه‌های کشور گفت: مجوز لازم در این زمینه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور اتخاذ می‌شود که دانشگاه‌ها در طی زمان میان مدت و بلند مدت در قالب فراخوان اقدام به جذب هیات علمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند در قالب فراخوان به ازای هر ۲۵ دانشجو یک عضو هیات علمی را جذب کنند، افزود: در این زمینه مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969691

وب گردی

وب گردی