سردار کارگر: از قدرتمند‌ترین کشورها در زمینه قدرت دفاعی هستیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ما از قدرتمند‌ترین کشورها در زمینه قدرت دفاعی هستیم و توانستیم دشمنانمان را صدها کیلومتر پیش از مرزهای کشورمان نابود کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه 25 شهریور ماه در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

کارگر در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: از روز شنبه 31 شهریور ماه برنامه‌های دفاع مقدس مانند سال‌های گذشته با رژه نیروهای مسلح و با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه با عنوان علم‌آموزی به تلاش و رشد علمی اهمیت داده می‌شود. روز دوشنبه با عنوان دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی با موضوع پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد، روز سه‌شنبه سوم مهرماه با عنوان انقلاب مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی نام‌گذاری شده که در این روز به تبیین نقش مردم و رهبری حضرت امام و جبهه مقاومت و مدافعان حرم پرداخته می‌شود. روز چهارشنبه چهارم مهر ماه روز اقتصاد مقاومتی و تولید ملی که در این روز به تولید ملی و کارهایی که در حمایت از تولیدات ملی برای مقابله با تحریم‌ها صورت گرفته، پرداخته می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به پنج‌شنبه پنجم مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان، گفت: روز پنج‌شنبه به نام شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآوران نامگذاری شده، این روز مصادف با عملیات ثامن الائمه و سالروز شکست حصر آبادان است که در تمام مزار شهدا در سراسر کشور مراسم غبار روبی داریم. روز جمعه تبیین رشادت‌های دفاع مقدس و سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه را خواهیم داشت و روز شنبه روز فرماندهان شهید نام گرفته که به مناسبت شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو و جهان‌آرا است.

کارگر در تشریح برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح در تهران با مسئولیت ارتش و رژه مخصوص در بندر عباس با مسئولیت سپاه برگزار می‌شود. در 31 شهر کشور رژه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد. دوهزار راوی در هیئات، مساجد و مدارس حضور پیدا می‌کنند و 500 نمایشگاه فرهنگی هنری در سراسر کشور و بیش از 60 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می‌شود. همچنین 600 یادواره شهید توسط سازمان‌های مختلف به ویژه سازمان بسیج برگزار می‌شود و 785 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی و در 95 برنامه از خانواده شهدا تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب گفت: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌هایی را در همین خصوص تدارک دیده‌ایم. پویش ما توانستیم به موضوع دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی می پردازد، برنامه تجلیل از سربازان دفاع مقدس، اجرای نمادین عملیات‌های دفاع مقدس و برنامه آبروی کوچه‌ها که در مورد خانواده شهدا هستند در این هفته تدارک دیده شده. اعزام تیم‌های پزشکی عمومی و متخصص به سراسر کشور و بازدید رایگان از موزه های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه سال گذشته 10 موزه دفاع مقدس در کشور راه‌اندازی شده، تصریح کرد: امسال بنا داریم شش موزه دفاع مقدس در شش استان افتتاح کنیم، امروز مزار شهید ححجی در شهر نجف‌آباد زیارتگاه مردم شده و بنا داریم یک موزه دفاع مقدس هم در شهر شهیدپرور نجف‌آباد احداث کنیم.

کارگر در تشریح برنامه‌های سازمان‌ها در هفته دفاع مقدس گفت: در دانشگاه‌ها، کرسی های آزاد اندیشی با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود و 7 هزار و 864 دقیقه برنامه در صدا و سیما شامل برنامه‌های مستند، ترکیبی، نمایشی و سینمایی با موضوع دفاع مقدس به روی آنتن می‌رود، همچنین 68 هزار و 743 دقیقه برنامه با موضوع دفاع مقدس در شبکه‌های استانی صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در طول جنگ حفظ اسناد بود افزود: امسال میزان قابل توجهی از اسناد جنگی منتشر می‌شود، این قول را می‌دهیم که اسناد دفاع مقدس برای پژوهش در اختیار دانشجویان و علاقمندان قرار بگیرد و کتابی در مورد سینمای دفاع مقدس در سال جاری رونمایی خواهد شد، همچنین جلد پنجم کتاب فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس آماده شده و در هفته دفاع مقدس از آن رونمایی می‌شود، فراخوان جشنواره فانوس و رسام با محوریت فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس در همین هفته برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص برنامه‌های دیگر نهادها و ارگان‌ها در هفته دفاع مقدس گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادواره شهدای کارگر و تجلیل از خانواده‌های آنها را در هر استان برگزار می‌کند. وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کرسی‌های آزاد اندیشی متعددی را با موضوع دفاع مقدس تدارک دیده است. وزارت ورزش و جوانان یادواره شهدای ورزشکار را تدارک دیده و وزارت جهاد کشاورزی از اطلس جنگ و جهاد رونمایی خواهد کرد.

کارگر افزود: وزارت بهداشت هم در تلاش است بیمارستان‌های زمان جنگ را احیا کند، بیمارستان امام حسین در منطقه عملیاتی کربلای 5 و بیمارستان علی (ع) از جمله این بیمارستان‌ها هستند. در وهله اول، این بیمارستان‌ها تنها به صورت یادمان دفاع است، اما اگر این بیمارستان‌ها بتواند به مردم منطقه هم خدمت‌رسانی کنند آماده تجهیز این بیمارستان‌ها هستند. اقدام دیگر وزارت بهداشت این است که پزشکانی که در جنگ حضور داشتند تجربیات خود را در دانشکده‌های پزشکی بیان کنند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هر ساله مصادف با آغاز سال تحصیلی است گفت: در آموزش و پرورش زنگ مهر و مقاومت نواخته می‌شود، همچنین از اقدامات خوب وزارت نیرو تکمیل یادمان شهرستان زریوان بود که در هفته دفاع مقدس از این یادمان رونمایی می‌شود. همچنین شهرداری تهران هم برنامه‌هایی را در 22 منطقه تهران تدارک دیده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سال انقلاب در آینده معرفی می‌شود. این برنامه‌ها در دو سطح الف و ب برگزار می‌شود، نگاه الف نگاهی بین‌المللی با رویکردی ملی است و نگاه ب نگاهی ملی با رویکرد منطقه‌ای است. 14 برنامه الف با موضوع گفتمان دفاع مقدس خواهیم داشت، همچنین از برنامه‌های الف می‌توان به 56 پروژه که به عنوان جعبه سیاه دفاع مقدس شناخته می‌شود رونمایی خواهد شد.

کارگر یادآور شد: ما در سال‌های دفاع مقدس ناچار به واردات سیم خاردار بودیم، اما امروز جزو 10 کشور اول موشکی هستیم. ما از قدرتمند‌ترین کشورها در زمینه قدرت دفاعی هستیم و توانستیم دشمنانمان را صدها کیلومتر پیش از مرزهای کشورمان نابود کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969692

وب گردی

وب گردی