بیکاری دامن فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا را گرفت

در شرایطی که هزینه های دانشگاه های آمریکا بالا رفته و کنگره به دنبال افزایش بودجه تحصیلات دانشگاهی است، دانشجویان نگران بازار کار بعد از فارغ التحصیلی هستند.

به گزارش گروه بینالملل ایسکانیوز، درحالی که هزینه های تحصیل در کالج های آمریکا بالا می رود، این نگرانی برای دانشجویان به وجود می آید که بعد از فارغ التحصیلی آیا می توانند شغل مناسبی پیدا کنند؟ هزینه های دانشگاه های آمریکا بالا رفته و کنگره به دنبال افزایش بودجه تحصیلات دانشگاهی است. دانشجویان نگران بازار کار بعد از فارغ التحصیلی هستند و طبق آمار منتشر شده تا ژانویه 2018 نرخ بیکاری فارغ التحصیلان رشته فلسفه ، تقریبا 50 درصد بیشتر از میانگین کلی بوده است. مسئله قابل توجه دیگر در این نمودار، بیکاری فارغ التحصیلان رشته های رسانه های جمعی است که در رتبه اول این آمار قرار گرفته اند.

نتایج به دست آمده تا سال 2018 نشان می دهد که رشته های تکنسین پزشکی، آموزش های استثنائی و مهندسی کامپیوتر احتمال بیکار ماندن کمتری نسبت به برخی رشته های دیگر از جمله ریاضیات، رسانه های جمعی، فلسفه و هنرهای نمایشی داشته اند.

نقطه قابل تامل از نتایج منتشر شده، جایگاه آموزش های استثنائی است که دومین شانس را بعد از تکنسین پزشکی برای یافتن شغل دارد و نشان دهنده اهمیت این رشته و کار در آن برای آمریکایی ها است.

کد خبر: 969709

وب گردی

وب گردی