پیشرفت فیزیکی فاز ۲ طرح توسعه پالایشگاه آبادان مطابق برنامه است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: پیشرفت فیزیکی فاز ۲ طرح توسعه پالایشگاه آبادان مطابق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌اکبر میرقادری گفت: فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان از حدود ۱۴ ماه گذشته آغاز به کار کرده و خوشبختانه مطابق برنامه‌ریزی‌ها در حال پیشرفت است.

او تاکید کرد: هدف از اجرای این فاز انطباق بیشتر محصولات با استانداردهای جهانی و افزایش کیفیت محصولات و کاهش نفت کوره تولیدی در این پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان افزود: مدت زمان اجرای این پروژه ۴۸ ماه است و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد.

میرقادری ابراز امیدواری کرد که با اجرای فاز ۲ و ۴ طرح توسعه پالایشگاه آبادان شاهد تولید پالایشگاهی مدرن با فرآورده‌های تولیدی با کیفیت از دل پالایشگاه قدیم آبادان باشیم.

با به کارگیری فناوری‌های نوین در فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان، تولید محصولات بر اساس استانداردهای یورو ۵ و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش درصد تولید نفت گاز، نفت سفید و بنزین و از آن مهم‌تر سودآوری پالایشگاه و کاهش نفت کوره‌ای که پیش‌تر خام صادر می‌شد، اتفاق می‌افتد.

طرح توسعه پالایشگاه آبادن شامل سه فاز است که در فاز اول طرح توسعه ظرفیت واحد تقطیر ۸۵ از ۱۳۰به ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و واحد تقطیر در خلاء ۲۰۰ با ظرفیت ۷۰ هزار بشکه در روز و واحد کاهش گرانروی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز برای کاهش نفت کوره و تأمین خوراک واحد کت کراکر از سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید.

در فاز دوم، طرح تثبیت ظرفیت کنونی و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه مدنظر قرار گرفت.در این پروژه واحدهای تقطیر در اتمسفر و خلأ و واحدهای تصفیه بنزین، نفت سفید، نفت گاز، گوگردسازی، احداث مجتمع کت کراکر دوم، افزایش بنزین و دیگر واحدهای جانبی احداث می‌شود.

فاز سوم این پروژه، احداث مجتمع کت کراکر و الکیلاسیون، ایزومراسیون بوتان و نوسازی واحد اسید را شامل می‌شود که هدف از این پروژه تولید بیشتر بنزین و کاهش نفت کوره است و مقدار تولید بنزین پس از اجرای این پروژه ۶ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969713

وب گردی

وب گردی