حمایت سازمان توسعه تجارت ایران از توسعه صادرات خاویار

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران طی سفر به استان مازندران از شرکت تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون، پرورش دهنده نمونه ماهیان خاویاری در مناطق ساحلی بازدید کرد .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج در سفربه استان مازندران به همراه یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از چرخه کامل تولید ماهیان خاوریاری، تکثیر ماهیان خاویاری، تامین غذای ماهیان، تولید گوشت و تولید خاویار از نزدیک در جریان مشکلات این صنایع قرارگرفت.

همچنین، در این سفر که تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان توسعه تجارت نیز حضور داشتند تعاونی مذکور افق دستیابی به هدف گذاری تولید و صادرات یکصد تن خاویار، 5000 تن گوشت ماهیان خاویاری 15000تن گوشت ماهیان سرد آبی، مشتقات بدست آمده از ماهی شامل چرم از پوست، روغن درمانی از کبد ماهی، چسب صنعتی از کیسه شنای ماهی، تولید عطر و ادکلن و کرم از خاویار فشرده برای چشم انداز سال 1404 مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

گفتنی است، مجتبی خسروتاج، معاون صادراتی وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی خود و سازمان توسعه تجارت ایران را برای کمک و پشتیبانی به اینگونه اقدامات که در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و متنوع‌سازی منابع درآمدی ارزی در کشور صورت می‌گیرد، اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969783

وب گردی

وب گردی