بعد از 7 سال وقفه، انتخابات شوراهای شهر در سوریه  برگزار شد

بعد از 7 سال وقفه، انتخابات شوراهای شهر در سوریه در حالی برگزار شد که نفس های تروریسم در این کشور به شماره افتاده است. مردم این کشور با حضور گسترده در این انتخابات نشان دادند که هم قدم با دولت برای بازسازی و بازگرداندن ثبات به کشورشان ایستاده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، انتخابات شوراها در سوریه روز گذشته و پس از 7 سال برگزار شد و 40 هزار نامزد برای 18 هزار و 78 کرسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وزارت اداره محلی سوریه که استانداری های 14گانه این کشور را زیر نظر داشته و مسئولیت برگزاری این انتخابات را بر عهده دارد، در بیانیه ای از شهروندان سوری خواست تا با حضور خود پای صندوق های اخذ رای در انتخاب افراد شایسته برای مرحله آتی، یعنی مرحله بازسازی و سازندگی اثرگذار باشند.

حضور مردم سوریه در این انتخابات نیز به گونه ای بود که ستاد انتخابات، مهلت رای دهی را تا 12 شب تمدید کرد.

این درحالی است که طی این 7 سال، مردم سوریه با سختی های بسیار و جنگ مواجه بوده و حتی از خانه های خود نیز آواره شده بودند.

برگزاری انتخابات، اکنون که این کشور به سمت پیروزی بر تروریسم و حمایت گران خارجی‌اش پیش می رود، نشان از برداشتن قدم هایی برای استحکام هر چه بیشتر دولت به خواست مردم است.

در واقع با برداشتن این قدم، سوریه به سوی باثبات کردن شرایط برای دوران پساداعش در حرکت است.

برگزاری این انتخابات در شرایطی آرام، پیغام های زیادی برای آن هایی داشت که نمی خواستند این روزها را در سوریه ببینند و این بار دمشق وارد مرحله ای جدید برای ارائه راه حلی سیاسی جهت حل بحران شده است.

برگزاری آخرین انتخابات در این کشور، مصادف بود با آغاز درگیری ها و شاید آن زمان هیچ کس نمی دانست که این تعویق 7 ساله با نفس های آخر داعش در سوریه مصادف خواهد شد.

در شرایط کنونی که آوارگی باعث برهم خوردن بافت جمعیتی و اجتماعی سوریه و همچنین پراکنده شدن بسیاری از مردم شده است، برگزاری این انتخابات، زمینه را برای گردهم آمدن و اتحاد دوباره این مردم فراهم می کند.

اکنون با سرپا شدن شوراها، شهرها برای بازسازی آماده خواهند شد و این مردم سوریه هستند که با انتخاب نامزد مورد نظر خود در راه بازسازی کشورشان قدم بر می دارند.

برگزاری این انتخابات به گونه ای نشان دهنده عزم دولت سوریه برای بازگرداندن امنیت به شهرهای آزاد شده از لوث تروریست هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 969805

وب گردی

وب گردی