از شبکه های برون مرزی صداوسیما حمایت می کنیم

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانه های معاونت برون مرزی صدا و سیما، گفت: مجلس آمادگی دارد در حوزه رسانه، حمایت بیشتری از شبکه های برون مرزی داشته باشد تا شبکه هایی همچون پرس تی وی، العالم و خبرگزاری بین المللی ایران پرس بتوانند با حضور پررنگ تر در مجلس و ارتباط نزدیک تر با این نهاد، فرصت انتشار اخبار نادرست و شایعه سازی را از رسانه های بیگانه و معاند که اخبار غیرواقع را منتشر می کنند، سلب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بازدید از خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس و شبکه های العالم و سحر گفت: دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به معاونت برون مرزی رسانه ملی دارند و همواره بر لزوم حمایت از این شبکه ها به خاطر داشتن مسئولیت حساس، تاکید دارند.

وی با ابراز خرسندی از بازدید از معاونت برون مرزی گفت: برای درک بیشتر و عمیق تر از چگونگی فعالیت رسانه، این حضور و بازدید بسیار موثر است.

کیایی ادامه داد: مجلس به عنوان یکی از قوای سه گانه همکاری و تعامل بسیار خوبی با رسانه ها دارد. مجلس خانه ملت است و همان طور که در قانون اساسی کشورمان نیز آمده است تلاش می شود مردم همه اخبار مجلس را به صورت شفاف دریافت کنند و مشروح جلسات صحن علنی مجلس نیز از ابتدای پیروزی انقلاب هر روز از صداوسیما پخش می شود.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس سعی کرده است حضور اصحاب رسانه را برای انجام کارهای خبری تسهیل کند به طوری که روزانه حدودا تا 250 نفر از اصحاب رسانه و عوامل خبری برای تهیه و انعکاس اخبار مجلس و نهاد قانون‌گذاری به مجلس می آیند.

وی در ادامه از آمادگی مجلس برای دعوت از کارشناسان حوزه رسانه برای شرکت در نشست های پژوهشی مجلس خبر داد و گفت: در مورد مرکز پژوهش های مجلس این ظرفیت وجود دارد که کارشناسانی از حوزه خبر برون مرزی در این نشست ها شرکت کنند چرا که کارشناسان و پژوهشگران مجلس سابقه و توانمندی های اجرایی بسیار خوبی در کارنامه های فعالیتی خود دارند که می توانند سودمند و مفید برای کارشناسان حوزه رسانه و بالعکس باشند.

وی اظهار کرد: به تازگی گزارشی از میزان نفوذ و تاثیرگذاری شبکه های برون مرزی همچون پرس تی وی و هیسپان تی وی را مطالعه می کردم. مقبولیت و موفقیت این شبکه ها در میان مخاطبانشان بسیار باعث مباهات است و تعداد قابل توجه مخاطبان، نشانه موفقیت این شبکه ها در انجام اهدافشان است.

وی در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد بازدید از معاونت برون مرزی، زمینه فعالیت ها را در حوزه رسانه و خبر بیش از پیش کند و مجلس با حمایت بیشتر از شبکه های برون مرزی بتواند در جهت حفظ اعتلای ارزش های نظام همراه با رسانه ملی گام بردارد؛ چرا که رسانه ملی صدای نظام جمهوری اسلامی و پژواک تفکرات و نگاهی است که نظام جمهوری اسلامی می خواهد به دنیا اعلام کند.

در این نشست عباس محمدنژاد، مدیر کل خبر و تفسیر معاونت برون مرزی رسانه ملی و رئیس خبرگزاری بین‌المللی تصویری «ایران پرس» نیز با تشریح گوشه ای از چگونگی فعالیت شبکه های مختلف برون مرزی،گفت: راه اندازی خبرگزاری بین المللی تصویری «ایران پرس» در معاونت برون مرزی با هدف شکستن انحصار تولید خبر در دنیا توسط خبرگزاری ها و رسانه های خارجی صورت گرفت و حدود شش ماهی است که فید ماهواره ای این خبرگزاری نیز فعال شده است وغرب آسیا، کشورهای خاورمیانه و قسمت های زیادی از اروپا و آمریکا را تحت پوشش خود داریم و به دنبال پوشش 100 درصدی هستیم .

مدیرکل اداره کل خبر و تفسیر ادامه داد: خیلی از مخاطبان ما علاقه مند به دریافت اخبار و اطلاعات از ایران هستند و حتی شبکه ها و خبرگزاری های کشورهای همسایه و محور مقاومت، پیش تر اخبار و تصاویر را از آسیاویژن دریافت می کردند؛ اما بعد از راه اندازی فید ماهواره ای خبرگزاری ایران پرس، حدود 38 خبرگزاری خارجی بین المللی تصاویر مربوط به ایران را از فید ماهوار های ما دریافت می کنند و با آنکه یک خبرگزاری نوپا هستیم ولی این آمار نشانه عملکرد خوب این خبرگزاری است.

وی ادامه داد: معمولا خبرسازی در مواقعی پیش می آید که خلاء های خبری وجود دارد و یا در مورد خبری سکوت و یا در بحث انتشار اخبار به موقع، کوتاهی می کنیم و این فرصت را به سایر شبکه های خبری و شبکه های اجتماعی می دهیم تا اقدام به خبرسازی یا شایعه سازی کنند اما حضور پررنگ در عرصه های خبری و انتشار سریع و درست اخبار می تواند این فرصت را از رسانه های رقیب بگیرد و کلیت این مسئله به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

محمدنژاد با اشاره به اقدام اخیر شبکه های فیس بوک و توییتر که حساب های شبکه های اجتماعی پرس تی وی و العالم و هیسپان و ... را به بهانه های واهی مسدود کرده اند، گفت: عملکرد رسانه های جمهوری اسلامی همواره مورد خشم و عصبانیت استکبار جهانی است و طی سال های گذشته همواره شاهد کارشکنی ها و تحریم های رسانه های کشورمان بودیم و این اقدام هم به تازگی و در راستای همان سیاست ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: بارها شبکه های برون مرزی از ماهواره ها قطع شد و واکنش این شبکه ها نشان از موفقیت شبکه های برون مرزی است که در رساندن پیام خود به جهانیان موفق بوده است و ما با این فشارهای خارجی مواجه هستیم و علاوه بر آن بسیاری از خبرنگارانی که با شبکه های برون مرزی همکاری می کنند همواره مورد بازجویی و اعمال فشار قرار می گیرند.

رئیس خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس تصریح کرد: افزایش بودجه معاونت برون مرزی از سوی مجلس شورای اسلامی که امسال اتفاق افتاد، اتفاق بسیار خوبی بود چرا که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای توجه بیشتر به شبکه های برون مرزی، این مسئله، مجموعه شبکه های برون مرزی را در انجام اهداف و رسالت خود در انتقال پیام انقلاب و معرفی چهره واقعی ایران یاری خواهد کرد و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد و در آینده نزدیک شاهد حمایت بیشتر نمایندگان محترم خانه ملت باشیم.

مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به همراه کاوه احمدی رئیس اداره خبر مجلس و محمود صادقیان معاون اداره اخبار مجلس دیروز یکشنبه بیست و پنجم شهریور از معاونت برون مرزی رسانه ملی بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969840

وب گردی

وب گردی