نقش بانوان در نهضت حسینی و قیام عاشورا بسیار چشمگیر و اثرگذار بود

همزمان با هفتمین روز از ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، مراسم سخنرانی مذهبی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در محل بانک حکمت ایرانیان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری در این جلسه که ویژه کارکنان اناث بانک حکمت ایرانیان برگزار شده بود، طی سخنانی با اشاره به آسیب ها و آثار مخرب نگاه مادی و دوری از معنویت در زندگی انسان، گفت: تلاش و همت برای کسب روزی حلال، وسیله زندگی و از نعمت های خدای سبحان بوده و آنچه مذمت شده دلبستگی به دنیاست که سبب غفلت و فراموشی آخرت خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در واقعه کربلا نیز وابستگی های دنیایی باعث شد عده ای که امام حسین (ع) را می شناختند و چه بسا دوست داشتند، بواسطه جذبه دنیا و غفلت از آخرت در برابر آن امام بزرگوار بایستند.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش تصریح کرد: نقش بانوان در جریان نهضت حسینی و قیام عاشورا بسیار چشمگیر و اثرگذار بود. همسران و مادرانی که با همه عواطف و عشقی که به خانواده داشتند؛ اما در روز امتحان، سربلند بیرون آمده و حامی و مشوق شوهران و فرزندان خود شدند که این نمونه ها در تاریخ انقلاب اسلامی نیز به وفور یافت می شود.
گفتنی است، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در پایان مراسم به قید قرعه به تعدادی از بانوان حاضر در جلسه هدایایی اهدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969842

وب گردی

وب گردی