بیش از دو هزار نفر در عربستان زندانی سیاسی هستند

شبکه الجزیره اعلام کرد که 2600 تن از مخالفان نظام سیاسی عربستان، در زندان و شرایط سخت به سر می برند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اختلاف فکری با نظام سیاسی حاکم در عربستان عامل به زندان افتادن 2600 تن از مخالفان شده است.

الجزیره در شبکه در صفحه مرتبط با این زندانیان در توئیتر، تعداد کسانی که به دلایل داشتن عقاید متفاوت با نظام سیاسی این کشور به زندان افتاده اند و برخی از آنان شرایط دشواری در زندان دارند، به ۲۶۱۳ نفر می‌رسد. این رقم تنها شامل آن دسته از افرادی می‌شود که پس از سپتامبر گذشته به زندان افتاده اند.

در این توئیت آمده است: در میان این افراد، وکلا، قضات، چهره‌های دانشگاهی، علما و روزنامه نگاران برجسته‌ای دیده می‌شوند. این منبع فاش ساخت، به دلیل بی توجهی به وضعیت درمانی و بهداشتی این زندانیان در زندان « ذهبان » جده، بیماری گری میان آنان شیوع پیدا کرد و حتی به دلیل انتقال این زندانیان به محاکم مختلف، این بیماری از آنان به برخی از زندانیان ریاض نیز سرایت کرده است.

در ادامه این توئیت بی توجهی بهداشتی و درمانی به زندانیان، جنایت بزرگ، نقض قوانین جزایی و خلاف تمامی میثاق‌های حقوقی بین المللی خوانده شده و آمده است سازمان‌های حقوقی و حقوق بشری بین المللی و منطقه‌ای نباید در برابر چنین رفتاری سکوت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969867

وب گردی

وب گردی