جعل مدرک کار دست  خانم وزیر  داد

 سوءاستفاده از مدرک تحصیلی زمان و مکان نمی‌شناسد و این بار به کابینه اسپانیا کشیده است.

به گزارش ایسکانیوز،خانم کارمن مونتون وزیر بهداشت اسپانیا در پی جنجال در رسانه‌های این کشور درباره مدرک کارشناسی ارشدش، استعفای خود را تسلیم «پدرو سانچز» رییس دولت اسپانیا کرد.

وی بدون حضور در کلاس یا حتی ارتباط از راه دور با اساتید، موفق به گذراندن دوره فوق لیسانس و دریافت مدرک شده است. در بررسی پایان‌نامه تحصیلی وزیر بهداشت سابق، مشخص شد وی بدون ذکر منابع، از محتوای دیگران استفاده کرده و بخش‌هایی از پروژه وی نیز کپی‌برداری از پایگاه اینترنتی «ویکی پدیا» بوده است.

او که اصرار دارد تحصیلاتش «شفاف و صادقانه» بوده است، ضمن رد اتهامات وارده درباره دستکاری نمرات خود و سرقت ادبی در پایان‌نامه خود اعتقاد دارد: «وقتی من پایان‌نامه را دریافت کردم به معنای آن بود که همه‌چیز را گذراندم. فردی که کاری غیرمعمول انجام نداده باشد نباید تحت تاثیر قرار گیرد. برای اینکه عملکرد دولت متاثر این موضوع نشود، من از سمت خودم کناره‌گیری می‌کنم».

استعفای مونتون پس از حمایت قاطعانه «پدرو سانچز» از وی در مجلس سنا صورت گرفت. جنجال رسانه‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر بهداشت و در نهایت کناره‌گیری وی از سمتش موجب نگرانی «حزب مردمی» اسپانیا نیز شده است زیرا دادگاه عالی در حال بررسی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد «پدرو کاسادو» رهبر این حزب است. اینکه این حزب رقیب اصلی دولت است در خصوص مدرک تحصیلی وزیر بهداشت، اظهارنظری نکرده است.

این حزب نگران است که دولت برای تضعیف جایگاه پدرو کاسادو، وزیر بهداشت را قربانی کرده تا در صورت اعلام نتیجه تحقیقات دادگاه عالی بتواند به کاسادو فشار وارد کند.

این حزب مدعی است اولین بار است که در تاریخ دموکراسی کشور، در صد روز نخست یک دولت، دو وزیر از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند. در شرایطی که جدایی‌طلبان (کاتالونیا) ما را محاصره کرده و حاکمیت قانون را تهدید می‌کنند، به جای یک دولت ضعیف ما به یک دولت قاطع نیاز داریم که بتواند با مشکلات کشور دست و پنجه نرم کند.

منبع: اعتماد

انتهای پیام/

کد خبر: 969871

وب گردی

وب گردی