واقعه کربلا مسیر اسلام ناب را از اسلام  انحرافی جدا کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مسیری است که امام حسین (ع) ترسیم کرد و به عنوان یک محور اساسی در جهان امروز به مسیر خود ادامه می دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری گفت: واقعه کربلا نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ اسلام به شمار می آید که باعث شد مسیر اسلام ناب از اسلام اموی، جعلی و انحرافی به درستی تفکیک و جریان اسلام واقعی برای همیشه در متن جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی افزود: در حقیقت هزینه ای که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفا و مخلص ایشان متحمل شدند، اسلام اصیل را برای همیشه بیمه کرد و در بستر تاریخ، همواره مسلمانان خالص و ناب، همین الگو را به عنوان مسیر اصلی اسلام انتخاب کرده و همچنان این مسیر ادامه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت برگرفته از مسیری است که امام حسین (ع) و یارانش ترسیم کردند و این انقلاب به عنوان یک محور اساسی در جهان امروز همچنان به مسیر خود ادامه می دهد و روز به روز هم بر عظمت، استواری و کارآمدی آن اضافه می شود.

دکتر کلانتری با بیان اینکه امروز همه جهانیان شاهد این حرکت عظیم اسلامی هستند و ابرقدرت ها هم در مقابل آن به زانو درآمده اند، گفت: جریان مقاومت در جهان اسلام که چندین کشور اسلامی را فرا گرفته، در حال کمک به الگویی است که امام حسین (ع) ترسیم کردند. این جریان تلاش می کند مسیر اسلام خالص و ناب محمدی را به درستی به جهان معرفی کند.

وی افزود: دانشگاه ها نیز باید با الگو گرفتن از مسیر پاک و ناب امام حسین (ع) که همان راه رستگاری و موفقیت جامعه اسلامی است، حرکت و به رسالت تاریخی خود، به درستی عمل کنند.

گرامیداشت ایام محرم در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه کرد: در آستانه شروع سال تازه تحصیلی که مصادف شده با ایام محرم، قطعاً دانشگاه ها و از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با پیروی از سیره ماندگار سرور و سالار شهیدان، مسیر خود را به درستی ترسیم و به وظایف خطیر خود عمل می کنند.

حجت الاسلام کلانتری اظهار کرد: ماندگاری، توسعه و تعمیق عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) تابعی است از اخلاص و ایثار ایشان و گروهی که در کربلا، پیرامون حضرت بودند و تمامی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ یعنی یک حرکت الهی خالص با آگاهی و انگیزه و هدف معین در چارچوب اسلام اصیل و فقط برای رضایت خداوند متعال. این موضوع باعث می شود که با گذشت زمان، از خلوص آن کم نشود و همواره انسان های حق طلب، مسیر و هدف امام حسین (ع) را به درستی بشناسند و رستگار شوند.

دکتر کلانتری عنوان کرد: مسئولان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دهه نخست محرم و اربعین، برنامه های گسترده ای در نظر گرفته اند که برنامه ریزی های لازم برای اربعین حسینی و پیاده روی در این روز بزرگ، با توجه به خیل دانشگاهیان مشتاق از سوی معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته و از آنان خواسته شده تلاش کنند تا حداکثر جمعیت از ویژه برنامه های مربوط بهره برند.

انتهای پیام /

کد خبر: 969885

وب گردی

وب گردی