چرا دانشگاه آزاد اسلامی را برای تحصیل انتخاب می کنیم؟

همیشه زمانی که نتایج انتخاب رشته در آزمون سراسری و آزاد دانشگاه ها اعلام می‌شود،‌ بسیاری از داوطلبان در زمینه انتخاب دانشگاه‌ برتر دچار تردید می‌شوند. در این گزارش مواردی ذکر شده است که دانشجویان می توانند بر اساس آن انتخاب سریع‌تر و راحت‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روزی می‌شود که نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری سال97 دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه www.azmoon.org قرار گرفته است. این روزها داوطلبان حسابی سرگرم بررسی انتخاب‌های پیش رو خود هستند و تلاش می کنند تا تمامی جوانب دانشگاهی که در آن قبول شده اند را بررسی کنند.

علاوه بر امکانات علمی، آموزشی موارد دیگری وجود دارد که در انتخاب های داوطلبان تاثیر گذار است،‌ به عنوان مثال داوطلبانی که به مقوله پژوهش علاقه‌مند باشند امکانات پژوهشی دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. برای دانشجویانی که در شهری غیر از محل زندگی خود ‌دانشگاه قبول شده اند،‌ امکانات رفاهی و خوابگاهی بسیار مهم است. خلاصه کلام، امکانات دانشگاهی از دیدگاه هر فردی متفاوت است. ما در این گزارش می خواهیم امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را معرفی کنیم که داوطلبان بتوانند با استفاده از آن بتوانند انتخاب سریع تر و راحت تری داشته باشند.

انتخاب رشته‌ بدون استرس و پشیمانی

زمانی که داوطلب در دانشگاه دولتی انتخاب رشته کند،‌ حتی اگر از ادامه تحصیل در آن دانشگاه منصرف شود،‌ به مدت یک سال نمی تواند در دانشگاه‌های دیگر مشغول به تحصیل شود حتی سال دیگر هم نمی‌تواند در کنکور شرکت کند، اما در دانشگاه آزاد اسلامی شرایط این‌گونه نیست، داوطلب می تواند پس انتخاب رشته،‌ بنا به هر دلیل از ادامه تحصیل منصرف شود و در دانشگاه دیگری تحصیل کند،‌ حتی می‌تواند در کنکور سال بعدی شرکت کرده و شانس قبولی خود را باری دیگر بسنجد.

دوبرابر زمان تحصیلت خدمت کن!

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پس از اینکه فارغ‌التحصیل شدند،‌ می‌توانند به راحتی مدرک خود را دریافت کرده و آن را به محل مورد نظرشان برای اشتغال و سایر امور ارائه دهند. دانشجو پس از اینکه فارغ التحصیل شد،‌ می‌تواند امور اداری مربوط به فارغ التحصیلی خود را آغاز کند که انجام آن معمولا یک یا نهایتا 2 روز زمان می خواهد،‌ پس از این مراحل دانشجو می‌تواند تا زمان آماده شدن اصل مدرک تحصیلی خود،‌ گواهی موقت دریافت کند. اما در دانشگاه‌های دولتی آزاد کردن اصل مدرک چندان راحت نیست،‌ مثلا دانشجویانی که تمایل دارند خارج از کشور تحصیل کنند،‌ باید اصل مدرک خود را دریافت کنند،‌ یکی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی برای دریافت مدارک کارشناسی و ارشد، به دانشگاه خود مراجعه کرده بود، به این دانشجو گفته بودند برای دریافت مدرک خود باید دوبرابر زمان تحصیل خود سابقه خدمت داشته باشند یا اینکه حدود 20 میلیونی از جیب بپردازد تا اصل مدرک را به او بدهند!

از امکانات پژوهشی دانشگاه‌ها استفاده کنید!

باتوجه به رویکرد جدید دانشگاه ازاد اسلامی در راستای پژوهش محور شدن،‌ بسیاری از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه‌ها ارتقا یافته است،‌همچنین اقدامات مناسبی در راستای فعالیت هر چه بیشتر پژوهشگران در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است. پس اگر به انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی علاقه‌مند هستید دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مناسب‌ترین گزینه شما برای تحصیل باشد تا بتوانید ضمن تحصیل بتوانید در امور پژوهشی نیز فعالیت داشته باشید.

نگران خوابگاه نباشید!

اگر احیانا در یکی از واحدهای شهرهای اطراف محل زندگی خود، قبول شده‌اید، اصلا نگران نباشید. احتمالا دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای اطراف محل زندگیتان، واحد دارد پس می‌توانید بدون استرس از خوابگاه و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، صبح برای تحصیل از خانه خود خارج شوید و شب برگردید.

سربازی را قورت بده!

بسیاری از دانشجویان برای اینکه چند سالی خدمت سربازی خود را با تاخیر بیندازند حاضرند تا چندین مدرک دکتری از دانشگاه های مختلف بگیرند، سربازی آن‌قدرها هم که می ‌گویند سخت نیست، از قدیم گفته‌اند «سربازی آدم را مرد می‌کند» اما شاید بنا به هردلیل شخصی تمایل دارید چند سال دیرتر دفترچه خدمت خود را پست کنید، می‌توانید دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 969952

وب گردی

وب گردی