ایجاد اشتغال در روستاها می‌تواند مانع از مهاجرت این قشر مولد به شهرها شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال در مناطق روستایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در روستاها می‌تواند مانع از مهاجرت این قشر مولد به حاشیه شهرها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سید حسن حسینی شاهرودی در کمیته اشتغال شرق استان سمنان، بر لزوم شفافیت و نظارت بیشتر بر چگونگی اعطای ئام‌های اشتغال روستایی شد و اظهارداشت: متأسفانه مشخص نیست که سامانه رصد چگونه مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مدعی است که دخل و تصرفی در این فرآیند ندارد افزود: چنانچه این ادعا درست است مسئولان این دستگاه باید پاسخ دهند که چگونه اطلاعات متقاضیان این تسهیلات اخذ، شناسایی و مورد تائید یا رد قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دولت اعتبارات بسیار خوبی به طرح اشتغال روستایی اختصاص داد گفت: امسال در قالب این طرح12هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی اختصاص یافت و اخیرا یک میلیارد دلار دیگر نیز به این امر مهم تخصیص یافت که جای تقدیر دارد.

حسینی شاهرودی ادامه داد: این تسهیلات به روستائیان، عشایر و متقاضیان و صاحبان طرح و ایده در شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته و نباید اجازه داده شود که افراد متمول شهرنشین از این ظرفیت سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به نشست هفته گذشته سران سه قوه در تهران گفت: خوشبختانه در این نشست علاوه بر اختصاص 10 هزار میلیارد تومان دیگر و همچنین با اختصاص اعتبار ارزی یک میلیارد دلاری به این طرح موافقت شد.

این نماینده مردم با بیان اینکه این اعتبارات می‌تواند تحول بزرگی در حوزه اشتغال روستایی ایجاد کند تصریح کرد: روستائیان، عشایر و متقاضیان شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت باید از این فرصت برای اشتغال‌زایی در منطقه خود بهره بگیرند.

وی با اشاره به وجود سختگیری‌ها و بورکراسی اداری در اعطای این تسهیلات گفت: باید تلاش شود که در پاسخ‌دهی به استعلامات و اعطای مجوزهای لازم تسریع شود تا متقاضیان و سرمایه‌گذاران با رغبت بیشتری از این فرصت استفاده کنند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین با تقدیر از مسئولان استان، عملکرد استان سمنان در این طرح را موفق ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه استان سمنان در جذب این اعتبارات در بین 31 استان کشورمان، حائز رتبه دوم کشور شد.

کد خبر: 969959

وب گردی

وب گردی