نشست سران روسیه و ترکیه گامی مهم برای زدودن تروریستها ازمنطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسئله ادلب در سوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست‌ها در سوریه است.

به گزارش ایسکانیوز ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درحاشیه مراسم رونمایی از اسناد نقش وزارت خارجه در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در خصوص توافق میان ترکیه و روسیه بر سر ایجاد منطقه ای غیر نظامی در ادلب سوریه اظهار داشت: از این نشست و تفاهمات بین روسیه و ترکیه درباره ادلب استقبال می کنیم.

وی گفت: ما همواره در جریان تحولات سوریه و در مشورت های مستمر بین سه کشور قرار داشتیم و موضوعات بدون اطلاع دیگری انجام نشده است.

قاسمی افزود: امیدواریم این تفاهم و اتفاقات پیش رو که موفقیت دیپلماسی است به نتایج خوبی در ادلب برسد و شاهد سوریه جدیدی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از توافق بدست آمده میان دو کشور ترکیه و روسیه در نشست سوچی در خصوص وضعیت خاص ادلب که در پی اجلاس سه جانبه سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تهران صورت گرفت اظهار داشت: نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسئله ادلب در سوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست ها در سوریه است که می تواند از طریق مساعدت های مورد نیاز برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و در نظر گرفتن تمام جوانب انسان دوستانه، به روند استقرار صلح در سوریه و پایان بخشیدن به حیات گروه های تروریستی در این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: توقف هرگونه خشونت و خونریزی در عین پاکسازی منطقه از تروریسم مستقر در این نقطه از اساسی ترین و اصولی ترین ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

قاسمی در پایان اظهار داشت: امیدواریم نتایج اجلاس سوچی بتواند در چارچوب روند مثبت و موفق آستانه و در ادامه مسیر اجلاس اخیر تهران و تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، هر چه سریعتر به حل و فصل مصایب مردم سوریه و تسریع در پاکسازی این کشور از حضور نیروهای خشونت گرا با رعایت جنبه های انسانی، نقش موثری داشته باشد.

کد خبر: 969986

وب گردی

وب گردی