حسینی: هیئت‌‌‌‌های دانشجویی نقش مهمی در انتقال ارزش‌‌های قیام امام حسین (ع) دارند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور پرشور جوانان از هر طیفی در هئیت‌‌های دانشجویی اثرگذاری بالایی دارد و بسیاری از دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی هیئت‌‌های دانشجویی فعالی راه اندازی کردند که دانشگاه امام صادق (ع) نمونه بارز این هئیت‌‌‌های دانشجویی است.

دکتر سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نهضت عاشورا و کربلا و نقش دانشگاهیان در انتقال ارزش‌های این حادثه بزرگ تاریخی گفت: قیام امام حسین(ع) سه بعد عاطفی، حماسی و معرفتی دارد که شامل عزاداری‌های مسلمانان در تمام دنیا است و سابقه‌ای طولانی دارد. بزرگ‌ترین درس کربلا و نهضت عاشورا آزادی خواهی و مبارزه با ظلم است که بعد از سال‌ها از آن حادثه تاریخی و انسان ساز همچنان الگوی بزرگ آزادی خواهی و عدالت طلبی در جهان به شمار می‌‌رود.

وی افزود: استادان و دانشگاهیان ما وظیفه خطیری در انتقال درست ارزش‌های قیام امام حسین(ع) به عهده دارند. یکی از مهم‌ترین اهداف قیام کربلا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است که عمل به این اصل مهم اسلامی با شیوه‌‌ای صحیح و اثر گذاری بالا در سایه اهتمام و توجه دانشگاهیان تاثیری شگرف بر پیکره اجتماع خواهد داشت.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره نقش هیئت‌‌‌های دانشجویی در انتقال ارزش‌های حماسه کربلا خاطر نشان کرد: هیئت‌‌‌‌های دانشجویی نقش مهمی در انتقال ارزش‌‌های قیام امام حسین (ع) دارند که حضور پرشور جوانان از هر طیفی در این هئیت‌‌ها اثرگذاری بالایی دارد و بسیاری از دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی هیئت‌‌های دانشجویی فعالی راه اندازی کردند که در تبیین این ارزش‌ها سهم بسزایی داشتند. دانشگاه امام صادق (ع) نمونه بارز هئیت‌‌‌های دانشجویی است که ضمن تبیین ابعاد حماسه عاشورا دانشجویان را با مسائل روز جامعه پیوند می‌دهند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تحریفات عاشورا و محرم یاد آور شد: متاسفانه خواسته یا ناخواسته تا به امروز تحریفات بسیاری در زمینه انتقال واقعه کربلا رخ داده که علما و مراجع تقلید بارها در این زمینه تذکر به افزایش آگاهی دادند تا ابعاد حقیقی این حماسه بزرگ و تاریخ ساز به طور واقعی نقل شود. برخی از افراد نا‌آگاه با برگزاری آداب و رسوم غلطی همچون قمه زنی در این ایام چهره خشنی را از اسلام شیعه به نمایش می گذارند که سبب تبلیغ علیه تشیع و قیامی تاریخ ساز که بزرگ‌ترین هدفش مقابله با ظلم و حق طلبی است خواهد بود و برگزاری رسوم غلطی از این دست نمونه های بارز تحریفات عاشورا و کربلا به حساب می‌‌آیند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: دانشگاهیان و قشر فرهیخته باید با مطالعه کتب معتبر اسلامی اطلاعات درست و دقیقی را کسب کرده تا در قالب هنر، با شعر و نوشته به زبان روز بتوانند اهداف حقیقی این حماسه بزرگ را انتقال دهند تا ارزش‌‌های ناب اسلام محمدی با تبلیغ صحیح در سراسر دنیا طنین انداز شود.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از زیباترین روش‌های انتقال این ارزش‌‌ها برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله در دیگر کشورهای دنیاست که با استقبال بی نظیری هر سال روبه رو می شود، همچنین مراسم پیاده روی اربعین جلوه‌‌‌ای بزرگ از مقدمه ظهور حضرت مهدی است که بنیان اصلی آن به انتقال صحیح حماسه کربلا به نسل امروز برمی‌گردد. بیان صحیح این ارزش ها مسیری است بس طولانی که نیازمند حضور همیشگی قشر فرهیخته دانشگاهی در تبیین صحیح این ارزش هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 970000

وب گردی

وب گردی