بورگوارد ایزابلا؛ پادشاه اسپرت های برقی

به نظر می رسد بورگوارد قصد داردبا محصول جدید خود Isabella رقابت جدی را با تسلای آمریکای آغاز کند. کانسپت زیبایی که سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت غوغایی به پا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کمپانی آلمانی بورگوارد در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای جذب افراد متخصص در حوزه خودروهای الکتریکی کرده که البته در این خصوص بسیار موفق بوده است.

این شرکت بعد از 55 سال بار دیگر ایزابلای تاریخی خود را زنده کرد. خودرویی کلاسیک که در دهه 50 و 60 میلادی تبدیل به یکی از موفق‌ترین سدان‌های بازار اروپا شده بود. این بازآفرینی تاریخی حالا با به کارگیری مدرن‌ترین فناوری‌های روز صورت گرفته است. درواقع ایزابلا جدید حاصل این تلاش‌های شرکت بورگوارد خواهد بود؛ از همین رو انتظار داریم این خودرو با تمام خودروهای الکتریکی که می‌شناسیم متفاوت باشد.

آثار پیشرفت بورگوارد را در حوزه خودروهای الکتریکی، می‌توان در محصول جدید این شرکت به نامBXi7 مشاهده کرد. این خودرو بر پایه پلتفرم خودرو مدرن و لوکسBX7 ساخته شده و از نظر ظاهر تفاوت کمی با این خودرو دارد؛ اما از نظر فنی، یک انقلاب در صنعت خودروسازی به حساب می‌رود.

حقیقت این است که وقتی به یک خودرو شاسی‌بلند برقی فکر می‌کنید، اتومبیل آرام و آهسته‌ای را متصور شوید، اماBXi7 فراتر از تصورات شما است؛ این شاسی‌بلند از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که به‌صورت مجزا کار می‌کنند و قادرند 94.5درصد انرژی تولیدشده را برای تولید ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور صرف کنند. این خودرو می‌تواند در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در حدود 13 ثانیه می‌تواند به سقف سرعت خود یعنی 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

این میزان شتاب برای یک شاسی‌بلند فول سایز با چهار ردیف باتری‌های پرتوان لیتیومی، یک رکورد چشم‌گیر به حساب می‌رود، اما جالب‌تر از آن، سرعت شارژ شدن این باتری‌ها است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر، زمان شارژ شدن باتری‌های آن‌ها بوده است؛ اما به لطف تکنولوژی جدید شرکت آلمانی بورگوارد، مدلBXi7 قادر است در کمتر از 45 دقیقه، 80 درصد از حجم باتری‌های قدرتمند خودش را شارژ کند و از سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز بهره می‌برد. این همان سیستمی است که در خودروهای فوق پیشرفته فرمولا وان استفاده می‌شود.

این خودرو در تولید آزمایشی به طی مسافت نزدیک به 500 کیلومتر با یک بار شارژ کامل دست یافته است که در صورت تأیید این رقم در تولید نهایی، می‌تواند رقیب مطرحی برای پیشگامان صنعت خودروهای الکتریکی به شمار برود. این بورگوارد مجهز به فناوری جدیدی به نام ITMS است که ترجمه آن عبارت «سیستم هوشمند مدیریت حرارت» می‌شود. با این سیستم می‌توان اطمینان حاصل کرد که باتری‌ها در دمای 55 تا منفی 30 درجه سانتی‌گراد هم‌چنان از عملکرد مطلوبی برخوردار باشند.

با بهره‌گیری از قدرتمندترین مدیران و مهندسان فعال در زمینه تولید خودروهای برقی و استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان در این حوزه، تبدیل ایزابلا جدید به یک سوپر اسپرت برقی رؤیایی که جهان خودرو به آن نیاز دارد دور از ذهن نیست. از همین رو انتظار می‌رود شتاب بالا، شارژ سریع باتری‌ها و رانندگی در مسیرهای طولانی با یک بار شارژ، ویژگی‌های اصلی و منحصربه‌فرد سوپر اسپرت برقی بورگوارد یعنی ایزابلا باشد.

کد خبر: 970032

وب گردی

وب گردی