ماجرای طلبه ای که به بهانه فوتبال، نوجوانان را جذب نماز کرد!

معاون سازمان بسیج رسانه با حضور در برنامه «پرانتز باز» گرایش نوجوانان به هیئت های مداح محور را آسیب جدی عنوان کرد و راهکار عبور از این بحران را به روز شدن روحانیون و استفاده از تکنیک های جدید تبلیغ خواند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت الاسلام زکریا نیکویی معاون سازمان بسیج رسانه با حضور در برنامه «پرانتز باز» در الگو پذیری جوانان از نهضت عاشورا گفت: ما در دوران دفاع مقدس نوجوانانی داشتیم که شناسنامه های خود را دست کاری می کردند برای اینکه به جبهه بروند. اگر وصیت نامه های اینها را بخوانید یا در مصاحبه هایشان دقت کنید می بینید که خیلی ها به عشق سرور و سالار شهیدان و به عشق نهضت عاشورا و اباعبدلله این راه و مسیر را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: امروز هم شما در بحث مدافعان حرم جوانانی را می بینید که فوج فوج ثبت نام کردند و چند صد نفر رفتند و به آرزوی خودشان رسیدند که برگرفته از معرفت و سیره اباعبدلله بود.

معاون سازمان بسیج رسانه در خصوص عدم توجه برخی به الگو قرار دادن نهضت عاشورا اضافه کرد: جامعه امروز ما در بحث معرفت دینی پیشرفت داشته است مخصوصا در بین جوانان؛ اما آن چه که باعث شده جوانان ما بعضا الگوهای دینی را در اولویت های چندمشان قرار دهند این است که پیام دین و پیام نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله درست گفته نشده است.

این همیشه بوده است که افرادی در جامعه نپذیرفته اند یا نخواهند پذیرفت در زمان پیغمبر گرامی اسلام هم معجزه می دیدند، حق را می دیدند، اما باور نمی کردند.

وی افزود: امروز جامعه ما جامعه ای نیست که مبلغ ما بنشیند حرف بزند و مخاطب بگوید چه حرف خوبی زد پس من به این سمت بروم. امروز مبلغ باید به دنبال مخاطب برود. باید او را قانع کند. باید با او حرف بزند. نوجوانان فطرتا خیلی پاکند. مثل یک زمین بکر هستند اما آن خوراکی که باید به آن ها داده شود ارائه نمی شود. و بیشتر از آنکه به شعور حسینی پرداخته شود به شور حسینی پرداخته می شود.

این کارشناس درباره آسیب ها شناسی هیئت ها بیان داشت: بدعت ها در عزاداری زیاد شده است. اگر خودتان دقت کنید منبرها خلوت شده است و مداحی ها پر شورتر شده است. مداحی هایی که شور بیشتری داشته باشد بیشتر شلوغ می شود. بیشتر مجالس ما دارد می رود به سمت این که مداح محور باشد تا عالم محور. از خیابان که رد می شوی می بینی بنری که سر چهار راه، زده است با نوای حاج فلان و آن زیر زده سخنرانی حجت الاسلام... در صورتی که مجالس عزاداری ما باید عالم محور باشد مثل قدیم و مداح هم بیاید در کنار عالم، مجلس را به فیض بدهد؛ اما شما می بینید عالم می آید مجلس را آماده می کند، گرم می کند و مجلس را دو دستی تقدیم جناب آقای مداح می کند و مجلس را او مدیریت می کند.

وی راهکار جذب نوجوانان را به هیئت های عالم محور، به روز شدن روحانیون عنوان کرد و خاطر نشان کرد: علما و روحانیون ما باید به روز شوند. وقتی روحانی حرف هایی می زند که به درد امروز نوجوان نمی‌خورد خب نوجوان در آن مراسم شرکت نمی کند.

نیکویی اظهار داشت: من خودم به عنوان طلبه معتقد به تبلیغ عملی هستم و اینکه چهره به چهره با نوجوانان ارتباط بگیریم. من به فوتبال علاقه‌مندم. خب این باعث می شود که نوجوانان ترغیب شوند و با این نوع تبلیغ کنار می آیند تا اینکه یک مبلغی باشد و صرفا بخواهد حرف بزند. ما در تبلیغ هم باید روش های نوین را به کار گیریم.

وی افزود: من در جایی برای تبلیغ رفته بودم که نوجوانان آنجا رغبتی به نماز خواندن نداشتند. وقتی دیدم با سفارش و توصیه راه به جایی نمی بریم یه مسابقه فوتبال برگزار کردم. همه هم می گفتند ما می خواهیم در تیم حاج آقا باشیم. اذان که شد من رفتم نماز، بچه ها هم همه با اشتیاق آمدند صف های نماز را تشکیل دادند و اقتدا کردند.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمود رضا قدیریان و فاطمه رضاپور و شش دبیرخبر نوجوان در روزهای دوشنبه و جمعه ساعت 71 روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفت‌وگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفت‌وگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از؛ تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی، اجرا: محمودرضا قدیریان، فاطمه رضاپور، دبیران خبر: محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، محمد میرزا زاده ساناز احسانی، زهرا محبوب، و محیا شفاعت.

انتهای پیام/

کد خبر: 970039

وب گردی

وب گردی