هیئت سکولار نفوذی جریان انگلیس

ناگفته پیداست هیئت های مذهبی باید قدم در راهی بگذارند که نهضت امام حسین ‍(ع) براساس آن شکل گرفت و با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا و قیام حسینی کشتی انقلاب اسلامی را از میان امواج سهمگین نظام سلطه به ساحل آرامش و اقتدار رساندند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ماه محرم همواره حال و هوای خاصی داشته است که اوج این احوال در هیئت های مذهبی رقم می‌خورد. جایی که معرفت اخلاقی و دینی در قالب سخنرانی و مداحی بر قلب مستمعین جاری می شود. هیئت‌ها نقش مهمی را در ماه محرم بر دوش دارند؛ زیرا در همین محل هاست که فرصتی پیدا می شود تا مردم با حادثه عاشورا از جنبه های مختلفی آشنا شوند. جنبه هایی که می تواند روی تک تک رفتار انسان در ابعاد مختلف زندگی تاثیر بگذارد. اما باید در نظر داشت اگر این هیئت ها از مسیر خود خارج شوند و نتوانند در راه درستی قدم بگذارند می توانند ضرباتی سنگین را به دین وارد کنند. بر همین اساس باید اصولی را برای هیئت ها در نظر داشت که بر اساس آن بتوانند حرکتی درست داشته باشند. این حرکت درست باید بر طبق معیارهای اسلامی و انقلابی باشد. معیارهایی که می تواند هم به پویایی هیئت‌ها کمک کند و هم مردمی که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند رشد کنند. سکولار نبودن هیئت ها یکی از این اصول است؛ یعنی نباید از عرصه سیاسی دوری کنند و کاری به آن نداشته باشند. باید بتوانند راهنمای خوبی برای مردم باشند و به آنها بینشی بر اساس معیارهای حسینی و انقلابی بدهند؛ زیرا کاری که امام حسین(ع) در قیام عاشورا انجام داد به جز ابعاد احساسی و عاطفی بعد سیاسی هم داشته است. قیام سیدالشهدا خروج علیه حکومتی بود که فسق آن به عیان در رفتار حاکمش مشهود شده بود.

هیئت سکولار :

بر همین اساس هیئت ها نباید سکولار باشند. درباره این موضع رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام بیان داشتند: «هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئت امام حسین سکولار ما نداریم. هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است؛ یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است.»

اما همین اسلام سیاسی باید به صورت واضح بیان شود که چگونه شیوه و راه و رسمی را در برای برگزاری هیئت های مذهبی در نظر دارد یعنی می خواهد چه چیزی را بیان کند و به چه مباحثی پرداخته نپردازد. رهبر انقلاب درباره همین موضوع در دیداری که با جمعى از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام فرمودند: «اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسی شود، این غلط است. البتّه معنای این حرف این نیست که هر حادثه‌‌ سیاسی در کشور اتّفاق می‌افتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّی حالا یا این طرف، یا آن طرف بیان کنیم و احیاناً با یک چیزهایی هم همراه باشد؛ نه، اما فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکی که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، اینها بایستی در مجموعه‌‌ها و مانند اینها حضور داشته باشد.»

جریان شیرازی :

با این اوصاف مشخص می شود که هیئت های مذهبی باید قدم در همان راهی بگذارند که امام خمینی(ره) برای رسیدن به اهداف انقلاب ترسیم کرده اند. البته نباید فراموش کرد رسیدن به این اهداف راهی پر پیچ و خم و سختی دارد اما با پیروی از رهنمودهای بنیانگذار رهبر انقلاب می توان به آنها رسید. ولی کار از جایی برای هیئت های مذهبی سخت می شود که عده ای بخواهند از شور و حال و هوای آن سو استفاده کنند و بخواهند با اقدامات خود ضربات جدی به دین بزنند. در این خصوص باید گفت در چند سال اخیر جریانی در تشیع پیدا شده است که با اقدامات خود حول محور عزاداری اباعبدالله الحسین و همچنین اقدامات خارج از عرف برای این رسم مبارک، باعث ضربه خوردن جهان تشیع شده است. جریان شیرازی ها که منتصب به آیت الله سید صادق شیرازی است در چند سال اخیر با شیوه هایی که در عزاداری امام حسین و معرفی این شخصیت عزیز و بزرگ اسلام در پیش گرفته باعث لطمه خوردن جهان تشیع شده است.

جریان شیرازی‌ها صاحب ۱۵ شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای هستند. شبکه‌هایی که به قول فؤاد ابراهیم کارشناس شیعه عربستانی مقیم لبنان و مدیر شبکه النباء در واقع بیش از آنکه شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای باشند، «حسینیه ماهواره‌ای» هستند! این ۱۵ شبکه به صورت ۲۴ ساعته در حال پخش مراسم عزاداری و سینه زنی هستند و متاسفانه کمترین توجه را به قرآن و تعالیم حیات بخش اهل بیت(ع) دارند و به ندرت برنامه‌های قرائت قرآن پخش می‌کنند، چه برسد به تفسیر آیات آن و بسیار کم به توضیح و تعلیم احکام شرعی و واجبات دینی نظیر نماز، روزه، حج، خمس و زکات می پردازند.

حمایت مرتجعیین :

اما نکته عجیب و سوال برانگیز در خصوص این تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای جریان شیرازی‌ها این است که تمامی آن ها از ماهواره‌های عربی همچون «عرب ست»(متلق به اتحادیه عرب) و «نایل ست»(متعلق به مصر) پخش می‌شوند اما دولت‌های عرب هیچ اقدامی برای توقف پخش این شبکه ها از آن ماهواره ها نمی‌کنند. در حالی‌که پخش شبکه‌هایی همچون المنار، العالم و سحر(عربی) بارها از طرف مسئولین این دو ماهواره قطع شده است.

سؤال اینجاست که شبکه‌های جریان شیرازی‌ها که به شدت علیه اهل سنت و معتقدات آن ها، برنامه پخش می‌کند و به خلفاء و عایشه توهین می‌کنند، چرا مورد خشم و غضب حاکمان عرب قرار نمی‌گیرد و چرا پخش آن ها متوقف نمی‌گردد؟ کاملاً واضح است که حکام عرب برای دامن زدن به احساسات مذهبی اهل سنت و تحریک آنان علیه تشیع و ایران، نیازمند شبکه‌هایی همچون شبکه‌های جریان شیرازی‌ها می‌باشند.

حمایت عملی و علنی انگلیس از این جریان انحرافی، عمق و گستره بسیار وسیعی دارد و اگر این حمایت نبود، این جریان قدرت رشد و گسترش پیدا نمی کرد. به همین خاطر، مقام معظم رهبری این جریان را «شیعه انگلیسی» نام نهاده و در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۴ فرمودند: «ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم. تشیعی که بر پایه ایجاد اختلاف و صاف کردن جاده برای حضور دشمنان اسلام است، تشیع نیست بلکه انحراف است.»

بی توجهی فرقه شیرازی ها به مسائل سیاسی روز مصداق بارز این نکته است که این جریان نتوانسته در خصوص عزاداری برای امام حسین(ع) به مصادیق اسلام سیاسی دست پیدا کند و روز به روز با کارهای خود در رسیدن به این هدف دور تر می شود.

نفوذ سرویس های امنیتی :

اما این جریان نکات پشت پرده دیگری دارد که پی بردن به آنها مسائل دیگری را روشن می کند. روشن شدن این موارد می تواند به ما نشان دهد که این جریان به دنبال چه اهدافی است. در همین خصوص مسعود اسداللهی کارشناس ارشد غرب آسیا گفت: نفوذ سرویس های امنیتی در جریان‌های افراطی بسیار راحت است و همان‌طور که این دستگاه‌ها در جریان‌هایی همچون داعش رخنه کرده‌اند،قطعاً در جریان شیرازی‌ها هم نفوذ دارند. با توجه به چنین اطلاعاتی باید با دقت بیشتری جریان شیرازی ها بررسی و دنبال شود.

ولی باید گفت هیئت های مذهبی اولا آن چیزی را که باید دنبال کنند اسلام سیاسی است. اسلامی که بر مبنای معارف ناب دین مبین اسلام و خط امام است و مردم را به سمت اهداف انقلاب راهنمایی می کند. دوما باید از کارهایی که باعث وهن دین اسلام می شود پرهیز کرد. اقداماتی که باعث می شود دین اسلام چهره ای خشن داشته باشد و جهانیان آن را به درستی نتوانند بشناسند. و در آخر باید در نظر داشت دشمنان اسلام به دنبال تفرقه انداختن بین مسلمانان هستند. وجود جریان های افراطی مانند داعش و فرقه شیرازی می تواند به هدف استکبار جهانی در جهت تفرقه انداختن بین مسلمانان کمک کند. کما اینکه گفته شد فرقه شیرازی بدترین توهین ها را نسبت به مقدسات اهل سنت دارند که این کار باعث تفرقه بین مسلمانان خواهد شد. پس باید از چنین جریاناتی که به دنبال تفرقه هستند دوری‌ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970060

وب گردی

وب گردی