پیشروى شهردارى ها به سمت تراکم فروشى/ ضعف وزارت راه و شهرسازى در ترمیم بافت‌های فرسوده

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: سیستم شهردارى‌ها از حالت دولتى خارج شده و جهت کسب درآمد براى مخارج خود به شدت به سمت تراکم فروشى رو آورده‌اند که این موضوع باعث به هم ریختگى نظام شهرى شده است.

بهادرى، نایب رئیس کمیسیون عمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به احتمال استیضاح عباس آخوندى، وزیر راه و شهرسازى اشاره کرد و گفت: بیشتر انتقادات صورت گرفته نسبت به آخوندى مربوط به حوزه مسکن است، عملکرد آخوندى در بحث حمل و نقل با توجه به امکانات و بودجه‌اى که در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت، قابل دفاع است.

او ادامه داد: آخوندى تمام تلاش خود را براى اتخاذ بهترین سیاست در مسائل حمل و نقل در پیش گرفت؛ اما متاسفانه در حوزه مسکن باید گفت همچنان مسکن مهر به اتمام نرسیده و مردم توقع دارند تا طرحى از سوى این وزارتخانه براى خانه‌دار شدن آنها پیگیرى شود به عنوان نقاط ضعف آخوندى در حوزه مسکن تلقى شده است.

به گفته بهادرى، هر وزیرى از نقاط قوت و ضعفى برخوردار است؛ اما در مجموع در خصوص آخوندى مى توان از عملکرد او دفاع کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران در واکنش به صحبت آخوندى مبنى بر اینکه مشکل موجود در کشور در حوزه مسکن را تراکم فروشى عنوان کرده بود، گفت: در حال حاظر دست شهردارى‌ها در بحث مسکن بسیار باز است، سیستم شهردارى‌ها از حالت دولتى خارج شده و جهت کسب درآمد براى مخارج خود به شدت به سمت تراکم فروشى رو آورده‌اند که این موضوع باعث به هم ریختگى نظام شهرى شده است.

او افزود: صحبت آخوندى درخصوص تراکم فروشى کاملا صحیح است، آسایش و آرامش مردم فداى شهردارى ها شده است و باعث شده تا سیاست تولید مسکن تحت تاثیر تراکم فروشى قرار گیرد.

بهادرى به عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازى در حوزه ترمیم بافت فرسوده تاکید و بیان کرد: وزارت راه و شهرسازى عملکرد روشن، شفاف و قابل دفاعى را در حوزه ترمیم، اصلاح بافت فرسوده و نظارت بر ساخت و ساز انجام نداده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: کاهش تولید مسکن و عدم تطابق عرضه و تقاضا نشانگر عدم موفقیت وزارت راه و شهرسازى در به‌کارگیرى سیاست‌هاى مناسب در حوزه مسکن بوده است.

او در انتها با تاکید بر اینکه برخى از عوامل خارجى باعث به‌هم ریختگى وضع موجود در حوزه ساخت و ساز شده است، خاطرنشان کرد: امروز چهره شهرها کاملا بهم ریخته است و دیگر خبرى از معمارى هاى زیبا نیست، تمام این مشکلات مربوط به وزارت راه و شهرسازى نیست بلکه بعضى از آنها وابسته به حوزه شهردارى است که عوامل اقتصادى هم بود تاثیر بر چنین بحرانى در حوزه مسکن نبوده است؛ اما در کل وزارت راه و شهرسازى به عنوان نهاد ناظر عالى و هماهنگ کننده هم مقصر است.

کد خبر: 970170

وب گردی

وب گردی