ممنوعیت واردات به نفع تولید کشور نیست/ تحریم مانع تحقق شعار سال ٩٧ شد

مشاور عالى رئیس اتاق تهران گفت: تا حدودى تحریم در کشور باعث برهم خوردن وضعیت تحقق شعار حمایت از کالاى ایرانى شده است.

ابراهیم بهادرانى، مشاور عالى رئیس اتاق تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز گفت: تا حدودى تحریم در کشور باعث برهم خوردن وضعیت تحقق شعار حمایت از کالاى ایرانى شده است، در ابتدا قرار بر این بود تا تولیدکننده داخلى با یک تعرفه واقعى مورد حمایت قرار گیرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ممنوعیت واردات یک هزار و ٤٠٠ قلم کالا باعث ایجاد بازارى براى ارز قاچاق شده است، افزود: وضعیت حاکم در کشور حاشیه امنى را براى تولیدکننده واقعى در داخل کشور ایجاد کرده که به دلیل عدم امکان رقابت با کالاهاى وارداتى، خود به تنهایى در بازار مانده است و این امر باعث ضرر رساندن به مصرف کننده شده است.

بهادرانى اظهار داشت: ممنوعیت واردات را نمى توان به معنى حمایت از تولیدکننده داخل کشور تلقى کرد بلکه تعرفه صحیح است که مى تواند رقابتى را در بازار ایجاد کند تا تولیدکننده به سمت نوآورى پیش رود و از این طریق ضمن کمک به مصرف کننده به نوع مدیریت بهبود ببخشد.

مشاور عالى رئیس اتاق تهران در پایان گفت: نمى توان به طور قاطع گفت که شعار حمایت از کالاى ایرانى تحقق پیدا نکرده بلکه باید این موضوع را از طریق مقایسه یک کالا با دیگر کالا ها بررسى و مورد ارزیابى قرار داد، فقط مى توان گفت آن قسمت هایى که ممنوعیت هایى را در بازار ایجاد کرده در بلندمدت به نفع تولید کشور نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 970171

وب گردی

وب گردی