فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل به مسکو می رود

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل به همراه یک تیم متخحصص برای ارائه توضیحات در خصوص سقوط هواپیمایی روسی در آسمان سوریه عازم مسکو خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی این رژیم به همراه یک تیم تحقیقاتی درباره حادثه هواپیمای روسی، طی ساعات آتی به مسکو سفر خواهد کرد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که سفر ژنرال «آمیخام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به مسکو برای ارائه توضیحات درباره چند و چون ساقط شدن هواپیمای جنگی روسیه برفراز سوریه است.

تیم تحقیقاتی همراه نورکین نیز اطلاعات پیش از عملیات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و حمله به تاسیسات دولتی سوریه در استان لاذقیه و همچنین یافته‌ها درباره دلیل ساقط شدن هواپیمای «ایلیوشین 20» روسیه با 15 خدمه را ارائه خواهد کرد.

بر این اساس، هیأت صهیونیست‌ها همچنین قرار است در این سفر، ادعاهای بی‌اساس درباره تداوم تلاش ایران برای انتقال سلاح‌های استراتژیک و پیشرفته به جنبش حزب‌ الله لبنان و همچنین تاسیس پایگاه نظامی در سوریه را برای روس‌ها تکرار کند.

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه بامداد چهارشنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌ های متخاصمی که از دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز به دنبال این حادثه با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

منابع: العالم

کد خبر: 970173

وب گردی

وب گردی