مصر به زندانی بزرگ برای منتقدان تبدیل شده است

سازمان عفو بین الملل در گزارشی ضمن انتقاد شدید از عملکرد حکومت مصر در سرکوب آزادی بیان در این کشور تاکید کرد برخورد با منتقدان به حدی گسترش یافته که مصر به زندانی بزرگ برای آنها تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد موج سرکوب آزادی بیان در مصر در حکومت عبدالفتاح السیسی به حد نگران کننده و بی سابقه ای در تاریخ مصر رسیده است و هم اکنون انتقاد از حکومت مصر بیش از هر زمان دیگری خطرناک شده است.

این سازمان بین المللی با انتشار گزارشی تحت عنوان «مصر زندانی باز برای منتقدان» افزود: حمله جریان السیسی به مساله آزادی، مصر را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است.

نجیه بونعیم مدیر بخش شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: مصری ها در حکومت السیسی به محض آنکه عقیده خود را به صورت مسالمت آمیز ابراز می نمایند مانند یک مجرم با آنها برخورد می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های امنیتی با قساوت تمام محافل سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی را سرکوب می کنند، این اقدامات حتی از آنچه در حکومت 30 ساله حسنی مبارک نیز مشاهده می شد افراطی تر است و هم اکنون مصر به زندانی باز برای منتقدان تبدیل شده است.

این مقام مسئول در عفو بین الملل تاکید کرد: اقدامات حکومت مصر برای ساکت کردن صداهای مسالمت آمیز صدها فعال عرصه اجتماعی و سیاسی و مخالفین را از ترس بازداشت توسط نیروهای امنیتی مجبور به ترک این کشور کرده است و با وجود این تهدیدات بی سابقه بسیاری از مصری ها هنوز در محدودیت های زیادی زندگی می کنند و آزادی آنها نقض شده است.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود نمونه هایی را برای نقض آزادی بیان در مصر آورده است که از جمله آنها بازداشت بیش از 35 نفر به جرم سازمان دهی تظاهرات غیر قانونی و پیوستن به سازمان های تروریستی است و این در حالی است که آنها در یک اعتراض مسالمت آمیز کوچک علیه افزایش قیمت بلیط مترو مشارکت کرده بودند.

این سازمان تاکید کرد 111 نفر تنها برای انتقاد از السیسی و وضعیت حقوق بشر در مصر از دسامبر 2017 بازداشت شده اند.

کد خبر: 970180

وب گردی

وب گردی