ارائه خدمات اورژانس به ٢۶٨ تن از عزاداران حسینی؛ از اول محرم

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور طی یک هفته اخیر و همزمان با ایام محرم، تیم های اورژانس به ۲۶۸ مصدوم و بیمار خدمت رسانی کردند .

به گزارش ایسکانیوز، براساس آمار ثبت شده در سامانه مرکز هدایت عملیات بحران سازمان اورژانس کشور مهم ترین حوادث ویژه مرتبط با این ایام، مربوط به انحراف و برخورد کامیون با شرکت کنندگان تعزیه در روستای طبس با ۱۵ مصدوم بوده است.

براساس این گزارش ۲۶۸ مصدوم و بیمار حوادث مرتبط با ایام محرم طی یک هفته گذشته از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سطح کشور بهره مند شدند که از این تعداد ۱۲۴ نفر جهت ادامه روند درمان توسط آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافته اند و ۱۴۴ نفر در محل حادثه توسط تکنسین های اورژانس درمان شده اند.

این گزارش حاکیست ۵۵ درصد از مصدومین و بیماران را مردان و ۴۵ درصد را زنان تشکیل می دهند. تروما با ۴۷ درصد و ضعف و بی حالی با ۳۳ درصد، بیشترین علت مصدومیت طی ۷ روز گذشته هستند.

مهم ترین حادثه مرتبط با این ایام مربوط به انحراف و برخورد کامیون با شرکت کنندگان تعزیه در روستای طبس، شهرستان سبزوار است که طی آن ۱۴ مصدوم توسط آمبولانس های اورژانس و یک مصدوم توسط اورژانس هوایی به بیمارستان امداد سبزوار انتقال یافتند. در این حادثه از مجموع ۱۵ مصدوم ۱۱ نفر خانم و چهار نفر آنها مرد هستند و کوچکترین مصدوم دختر ۸ ساله و مسن ترین مصدوم این حادثه خانم ۷۵ ساله است.

طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در این سامانه ۱۱ مصدوم پس از درمان از بیمارستان امداد سبزوار ترخیص و چهار نفر دیگر همچنان در این مرکز درمان بستری هستند که یک نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی بستری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 970208

وب گردی

وب گردی