نرم افزار جاسوسی اسرائیل در گوشی های تلفن همراه

محققان یک موسسه تحقیقاتی دانشگاهی در کانادا در گزارشی اعلام کرده اند یک نرم افزار تلفن همراه به نام پگاسوس که در 45 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد، ساخت اسرائیل بوده و به جاسوسی از اطلاعات کاربران خود اقدام می نماید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محققان هشدار داده اند برنامه های جاسوسی اسرائیل در ده ها کشور از جمله آمریکا استفاده می شود که نگرانی ها و سوالاتی را در خصوص شنود مکالمات و استفاده از پیام های کاربران ایجاد کرده است.

روزنامه واشنگتن تایمز اعلام کرد: محققان آزمایشگاه «سیتیزن لاب» در دانشگاه تورنتو کانادا معتقدند از نرم افزار پگاسوس برای جاسوسی از 45 کشور جهان از جمله آمریکا، کانادا و انگلیس و ده ها کشور دموکراتیک دیگر استفاده می شود.

این نرم افزار که می تواند در اطلاعات شخصی گوشی های تلفن همراه جستجو کرده و از رمزهای عبور و پیام های متنی و مکالمات صوتی استفاده کند توسط گروه «NSO» وابسته به هرتزلیای اسرائیل تولید شده و به فروش می رسد.

تا کنون چند خبرنگار در مکزیک و فعال سرشناس حقوق بشر در امارات و دیگر کشورها هدف حمله این نرم افزار قرار گرفته اند.

در گزارش این محققان آمده است طی 2 سال گذشته 1091 آی پی اینترنتی و 1041 مورد در شبکه های اجتماعی را کشف کرده اند که توسط این نرم افزار مورد جاسوسی قرار گرفته اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار پس از موافقت دولت اسرائیل به کشورهای دیگر با هدف تحقیق در خصوص اقدامات تروریستی و جلوگیری از آنها فروخته می شود.

کد خبر: 970210

وب گردی

وب گردی