چگونه بدون سرمایه پولدار شویم

این جمله یک جوان کارآفرین حوزه بیمه است که معتقد است در نوسانات اقتصادی امروز و رکودی بازار هم می‌توان موفق بود، تنها باید خواست و برای رسیدن به آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز امیر راکبی، کارآفرین 34 ساله که هم اکنون برای بیش از 400 نفر اشتغال‌زایی کرده؛ مدعی است می‌تواند در این فضای اقتصادی برای صدها مشتاق دیگر نیز بازارکار ایجاد کند به شرط آنکه افراد جویای کار نه فقط برای پشت میز نشستن، بلکه برای آینده خود تمام انرژی خود را بگذارند.

وی کارآفرینی است که با بازاریابی فعالیت خود را آغاز کرد ولی پس از مدتی با ایجاد خلاقیت و نوآوری در سیستم فروش بیمه به سرعت توانست علاوه بر موفقیت‌های شخصی برای صدها نفر در این حوزه اشتغال آفرینی کند. امیر راکبی که نویسنده 12 عنوان کتاب و صدها مقاله در عرصه کارآفرینی و بازاریابی است بارها در طول گفت وگو تاکید می‌کند که اشتغال به معنای کارمند شدن و موفقیت به منزله داشتن حقوق ثابت نیست.

از چه زمانی وارد عرصه کسب و کار شدید؟

همه افرادی که در زندگی خود از نقطه صفر شروع می‌کند اغلب تجریبات مشترکی در کار دارند و آن کارگری در مشاغل مختلف است! بنده نیز به مثابه خیلی ها از این قاعده مستثنی نبودم، از نوجوانی وارد مشاغل مختلفی شدم تا اینکه متوجه شدم با حقوق‌های این چنینی نمی توانم موفقیت را لمس کنم به همین دلیل حدود 15 سال قبل تصمیم گرفتم وارد عرصه بازاریابی بیمه شوم، بی شک در ابتدا نداشتن دستمزد ثابت بسیار سخت و آزار دهنده بود ولی از آنجایی که بازگشت به مشاغل کارگری برایم دشوار بود تصمیم گرفتم به هر شکل ممکن در این حوزه پیشرفت کنم.



چه عاملی باعث پیشرفت در حوزه بازاریابی شد؟

وقتی فردی یک حرفه و شغلی را از پایین ترین سطح آن شروع می‌کند زوایای پنهان آن را پیدا خواهد کرد و مهمتر از پیدا کردن نقاط کور، طراحی راهکار است، بسیاری از افراد سالها یک نقیصه و اشکال را می‌بینند ولی برای رفع آن برنامه ای ندارد ولی افرادی موفق خواهند بود که با پیدا کردن راهکار، خود را در جریان رشد آن سیستم قرار دهد، برای بنده نیز همین اتفاق رخ داد، احساس کردم با راه اندازی شبکه فروش و آموزش بازاریابان حرفه ای و کارآمد می توان به موفقیت جمعی رسید و همین امر باعث شد تا اقدام به طراحی آموزش های مرتبط با بازاریابی کنم، موضوعی که به سرعت نتیجه داد و باعث شد بیش از 400 نفر را جذب و پس از آموزش، آنها را به درآمدزایی برسانم.

اما بازاریابی شغلی جذاب برای بسیاری از افراد نیست
به دلیل اینکه تصور می‌شود بازاریابی یعنی اصرار در متقاعد کردن دیگران است درحالیکه به هیچ وجه اینطور نیست، بازاریابی هنر معرفی است نه اصرار و خواهش! در کمپانی‌های مطرح دنیا نظیر مایکروسافت، اپل و حتی شرکت‌های خودروسازی دقت کنید درخواهید یافت که معرفی محصول همواره طی یک مراسم باشکوه و توسط مدیران ارشد و حتی خود مدیرعامل آن شرکت ها انجام می‌شود، چراکه هدف، معرفی صحیح محصول است نه فروش.

برخی‌ها عنوان می‌کنند درآمد بازاریابی پاسخ نیاز افراد را نمی‌دهد

به هیچ وجه اینطور نیست، افرادی که به صورت حرفه ای فعالیت می‌کنند درآمدی در حد یک مدیر و یک نماینده مجلس دارد، فقط کافی است با اطلاع کامل و با شیوه های صحیح وارد این عرصه شد، توجه داشته باشید که بازاریاب فقط یکبار مشتری را جذب می‌کند ولی تا مدتها پس از حضور وی با هر واریز مبلغی، بازاریاب پورسانت دریافت می‌کند و این همان عاملی است که باعث می‌شود افراد درآمد قابل توجهی داشته باشند.



و حرف آخر...

معتقدم ژن خوب بهانه تنبل‌هاست، تاریخ مملو از معلول‌های موفق است، افرادی که درآمد ثابت و مشخص کارمندی دارند با کوچکترین نوسان اقتصادی دچار دغدغه و مشکل می‌شوند و همواره نگران قیمت‌ها هستند درحالیکه برای برون رفت از این شرایط، پیوستن به جرگه کارآفرینی است، البته برای راه اندازی کسب و کار جدید نیاز به دو مولفه مهارت و بودجه اولیه است، افرادی که به هر دلیلی بودجه اولیه و یا طرح خلاقانه قابل رقابتی در بازار ندارند مناسب ترین شغل برای آنها ورود به عرصه بازاریابی است، مهارتی که حتی در بستر بین المللی نیز کشور ما از کمبود آن رنج می‌برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970215

وب گردی

وب گردی