شهنازی: امیدوارم با اصول اسلامی در المپیک جوانان شرکت کنیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته بین‌المللی المپیک تلاش می‌کند دوستی، تبادل فرهنگ‌ها، بازی جوانمردانه و مفاهیم المپیک را به جوانان آموزش دهد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، شاهرخ شهنازی در نشست خبری، درباره المپیک جوانان اظهار داشت: سومین دوره المپیک جوانان درحالی برگزار می‌شود که سنگاپور و چین در دوره‌های گذشته میزبانان این مسابقات بودند. این مسابقات تمرینی برای جوانان است تا فلسفه المپیک را بشناسند و در المپیک شرکت کنند.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از کسانی که در المپیک نانجینگ بودند در ریو مدال کسب کردند. بحث آشنایی و نگاه آموزشی نسبت به المپیک بیش از مدال اهمیت دارد. IOC تلاش می‌کند تا دوستی، رفاقت، تبادل فرهنگ‌ها و بازی جوانمردانه و مفاهیم نهضت المپیک را به جوانان آموزش دهد. زمان برگزاری هم به گونه‌ای است که جوانان در فضای غیر مسابقه قرار بگیرند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که چه میزان کار فرهنگی برای جوانان کشورمان صورت گرفته، تصریح کرد: در المپیک نانجینگ‌ برخی از برنامه‌های مسابقات به گونه‌ای بود که امکان حضور جوانان ما وجود نداشت اما 80 درصد از برنامه‌ها از لحاظ فرهنگی مناسب بود. رحیمی سخنگو و سرپرست کاروان ما در آرژانتین است. در این دوره تعداد کل کاروان و دختران به نسبت گذشته بیشتر است و امیدوارم در برنامه‌ها با اصول اسلامی شرکت کنیم و ارتباط بین المللی را نیز به جوانان آموزش دهیم.

شهنازی خاطرنشان کرد: در دوره قبل کشورها فرصت داشتند تا کارهای فرهنگی خود را به نمایش بگذارند ولی در این دوره این شرایط آماده نیست. حتی میراث فرهنگی اعلام آمادگی کرده بود تا تیمی را همراهی کند ولی IOC در این دوره از فعالیت مجزای کشورها و در اختیار قرار دادن چادر استقبال نکرد. در دوره قبل به کشورها برای فعالیت‌های فرهنگی چادر داده بودند.

وی افزود: IOC با برگزاری این مسابقات این پیام را می‌دهد که به جز بحث مسابقات که در دنیا مورد توجه است، اهداف دیگری هم داریم و نهضت المپیک آموزش داده می‌شود‌. IOC با خلأ مسائل فرهنگی در المپیک روبرو شده است. این مسابقات تبادل فرهنگی است و البته باید مراقب باشیم که این تبادل‌ها، آسیبی را به همراه نداشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: چون در دوره قبل برای مدال‌آوران پاداش‌هایی را در نظر گرفته بودیم برای این دوره هم امروز در هیئت اجرایی تصمیم گرفته می‌شود، ولی بیشتر از دوره قبل به قهرمانات پاداش خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970383

وب گردی

وب گردی