نیازهای امروز دانشجویان تفاوت پیدا کرده است

عباس فنی اصل گفت: در اوایل انقلاب، بنا بر اقتضائات یک جامعه انقلابی، مسائل سیاسی بیشتر مطرح بود؛ اما الان مسائل و دغدغه های دانشجویان تغییر کرده است به عبارتی مسائل سیاسی در اولویت پایین تری قرار می گیرد.

عباس فنی اصل، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص کمتر شدن تمایل دانشجویان نسبت به برنامه های سیاسی دانشگاه ها گفت: در هر مقطع زمانی، برخی از اوامر بیش از سایرین مورد توجه واقع شده و تبدیل به دغدغه اساسی می شوند. امروزه دانشجویان بیش از آنکه دغدغه مسائل سیاسی داشته باشند، دغدغه مسائل دیگری از جمله مشکلات اقتصادی را دارند.

وی افزود: نیازهای امروز دانشجویان تفاوت پیدا کرده است. در اوایل انقلاب بنا بر اقتضائات یک جامعه انقلابی، مسائل سیاسی بیشتر مطرح بود؛ اما الان مسائل و دغدغه های دانشجویان تغییر کرده است؛ یعنی به عبارتی مسائل سیاسی در اولویت پایین تری قرار می گیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص علل کمتر شدن استقبال دانشجویان از برنامه های فرهنگی گفت: عدم وجود تنوع در برنامه ها، تکراری بودن آنها و برگزاری برنامه ها صرفا از جانب یک طیف خاص، از جمله دلایلی هستند که باعث کمتر شدن استقبال دانشجویان از برنامه های فرهنگی می شوند.

وی افزود: اینکه زمینه برگزاری برنامه از سوی تمام طیف ها ایجاد شود و در برگزاری برنامه ها همه جانبه نگر باشیم، مشکلات را برطرف می کند.

فنی اصل ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته 1070 برنامه اجرا کرد که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد؛ اما برخی از دانشگاه ها، بر یک یا دو بخش خاص متمرکز می شوند، که این امر به مرور زمان باعث دلسردی دانشجویان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه محقق اردبیلی از این قبیل مشکلات نداریم؛ چراکه برنامه های فرهنگی دانشگاه ما ابعاد و زمینه های مختلفی دارد و به مسائل فرهنگی به شکل همه جانبه نگاه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 970428

وب گردی

وب گردی