ارزان ترین اسکنرهای سه بعدی کدامند؟

ظهور فناوری لیزر سه بعدی در اواخر دهده 1970 راه را برای فناوری‌های جدید اسکن سه بعدی فراهم کرد، فناوری که پیشرفت در آن زمینه را برای ارتقاء سایر حوزه‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظهور فناوری لیزر سه بعدی در اواخر دهده 1970 راه را برای فناوری های جدید اسکن سه بعدی فراهم کرد. این ابزار به تدریج در طول زمان پیشرفت زیادی کرد، به طوری که امروزه اسکنرهای سه بعدی تولید شدند که می توانند اشیا را در زیر آب اسکن کرد. در ادامه تعدادی از ارزان قیمت ترین اسکنر های سه بعدی معرفی شده اند.

Fuel3D – Scanify
این اسکنر سه بعدی توسط مهندسین دانشگاه آکسفورد طراحی شد، و در ابتدا در بخش پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. خود این اسکنر دارای یک لیزر دوگانه و دوربین پیش کالیبراسیون است، که می تواند یک تصویر سه بعدی را در یک دهم ثانیه بگیرد. این ابزار جزئیات را تا 0.25mm اسکن می کند و به عنوان ابزاری مناسب برای گرفتن چهره انسان است. هزینه این اسکنر از 1490 دلار شروع می شود.

Einscan-S از شرکت Shining 3D
Einscan-S اولین اسکنر شرکت چینی Shining 3D با قیمت 1200 دلار است. این اسکنر با وضوح 1.3 مگا پیکسلی بر اساس تکنولوژی نور ساخته شده و دارای دو دوربین و یک مکان چرخشی برای اسکن کردن اجسام تا 360o است. این اسکنر که در آزمایشگاه 3dnatives آزمایش شده، اسکن را دو حالت ارائه می دهد: به طو اتوماتیک که امکان اسکن کردن اشیاء را در کمتر از سه دقیقه دارد، یا به طور دستی که قابلیت اسکن کردن اجزای بزرگ تا ابعاد 70×70×70cm را دارد.

Digitizer از شرکت MakerBot
Digitizer یکی از اولین اسکنرهای مصرفی 3D است که در بازار عرضه می شود و توسط تیمی از شرکت MakerBot طراحی شده است. یک سنسور CMOS, 1.3MP در آن بکار گرفته شده است. این اسکنر ثابت، مجهز به یک پلت فرم چرخشی است. این دستگاه با قیمت 799 دلار در بازار عرضه می شود.

Starter Kit V2
David Laserscanner تولید کننده آلمانی است که که چند مدل از اسکنرهای سه بعدی را ارائه داد که نسخه اولیه آن Starter Kit V2 است. اسکنر همرا با نرم افزار David-4 که صورت های مختلفی از یک شی‌ء را بعد از اسکن کردن، ترکیب می کند. این دستگاه دقتی تا 0.2mm را ارائه می دهد و دارای قیمت 680 دلار است.

Matter and Form 3D scanner
این اسکنر سه بعدی محصول شرکت کانادایی Matter and Form است. در این دستگاه از دو لیزر استفاده می شود که امکان اسکن کردن اجسام با حداکثر ارتفاع 25cm و قطر 18cm را دارد. سنسور CMOS استفاده شده در این اسکنر دارای کیفیت بالایی است و توانایی ضبط جزئیات با دقت 0.1mm را دارد. اسکنر با ویندوز 7 و iOS سازگار است و قیمت آن از 519 دلار شروع می شود.

Cubify Sense
3DSystems اولین شرکتی است که وارد بازار چاپ سه بعدی شد و در اواخر دهه 1980 چاپگرهای 3D Stereolithography را تولید کرد. در حال حاضر، این شرکت اسکنر Sense 3D را تولید کرده است. این نوع اسکنر یکی از محبوب ترین اسکنرهای ارزان قیمت در بازار امروز است و می تواند قطعات با ابعادی در حدود 200x 200 x 200mm تا 2 متر مکعب را اسکن کند! دقت این دستگاه 0.90mm است. همچنین این اسکنر قیمتی در حدود 399 دلار دارد و با هر دو ویندوز 7 و iOS سازگار است.


The Structure Sensor
این اسکنر به شما این امکان را می دهد که آن را به طور مستقیم به تبلت یا گوشی هوشمند وصل کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه، شما قادر خواهید شد که مدل های سه بعدی خود را تا مدت 4 ساعت اسکن کنید. این اسکنر از کوچک ترین اسکنرهای سه بعدی جهان است . دقت آن می تواند تا 0.5mm برسد. این اسکنر با قیمت 399 دلار در بازار عرضه می شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 970467

وب گردی

وب گردی