اول مهر و بازیگوشی شیرین دخترانی که  دیگر کودک نیستند

ساعت ۸ صبح است و دانش آموزان در صف ایستاده اند. در صفی که خانم ناظم سعی دارد مرتب باشد؛ اما شیطنت و بازیگوشی بچه ها باعث می شود نُت خانم ناظم فالش شود! بچه ها سعی می کنند انضباط را رعایت کنند هرچند کار دشواری برای بعضی از آنها به نظر می رسد.

به گزارش ایسکانیوز برای اجرای مراسم روز اول مهر ، مدرسه ایران در محله قلهک توسط مدیران شهری انتخاب می شود.

پلان دوم /رتبه نخست کشوری

در نقاشی همگانی مدرسه ای دخترانه در مقطع دوره اول متوسطه که بیش از ۲۰۰ دانش آموز در آن درس می خوانند. دانش آموزان این مدرسه سال گذشته توانستند در رشته نقاشی همگانی رتبه نخست کشوری را کسب کنند.
ابتدای مراسم تلاوت چند آیه از قرآن کریم است وسپس دانش آموزان با در دست داشتن پرچم ایران، سرود جمهوری اسلامی ایران را همنوایی می کنند.

فاطمه محمدی مدیر مدرسه ایران، ماجدی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۳ و در نهایت مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ هم برای دانش آموزان سخنرانی می کنند.
شهردار منطقه ۳ در این مراسم ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانش آموزان می گوید: متاسفانه عده ای از هموطنان ما از جمله دانش آموزان در حادثه تروریستی روز گذشته اهواز به خاک و خون کشیده شدند.
مصطفی سلیمی در ادامه حمله به افراد بی پناه را ناجوانمردانه عنوان می کند و از دانش آموزان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان این مرز و بوم می خواهد تا قدر امنیت کشور را بدانند و در سایه این امنیت آینده ای روشن را برای میهن‌شان رقم بزنند.
در ادامه این مراسم زنگ مدرسه به شکل نمادین توسط شهردار منطقه ۳ به صدا در می آید.


پلان سوم/ خاطرات جنگ
سپس سرهنگ بیانی از راویان دفاع مقدس و روایتگر جنگ در کاروان راهیان نور و سخنران مدارس استان تهران از خاطرات سال های دفاع مقدس می گوید از سوسنگرد و بمباران دانشکده پرستاری تا.‌‌‌.‌‌.
چند پوکه فشنگ هم با خودش آورده تا با نمایش آنها بهتر بتواند خاطرات آن سال ها را برای دانش آموزان تداعی کند.


پلان آخر/زمزمه شعر شهید
وقتی مدیر مدرسه از دانش آموزان می خواهد تا در جایشان بنشینند و شعر شهید را زمزمه کنند کاغذهایی که روی آن شعر را نگاشته اند را در دستانشان می گیرند و با زمزمه نخستین کلمات قیل و قال چند دقیقه قبلشان آرام می شود. مثل آبی که روی آتش ریخته باشند. دخترها در حال و هوایی که ناخواسته در آن غرق شده اند برای فرزندان شهید در هفته دفاع مقدس و حمله تروریستی دیروز اهواز شعر شهید را زمزمه می کنند.

اکرم فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 970551

وب گردی

وب گردی